درخشان:

جای استقلال و پرسپولیس در آسیا خالی است

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: واقعا جای پرسپولیس و استقلال در آسیا خالی است ولی نمی‌شود گفت اگر این دو تیم در آسیا بودند قطعا بهتر از فولاد و سپاهان نتیجه می‌گرفتند ولی از آنجایی که آنها تجربه بیشتر و بهتری در لیگ قهرمانان آسیا دارند شاید نتایج‌شان نسبت به فولاد و سپاهان بهتر بود.
تصویر جای استقلال و پرسپولیس در آسیا خالی است

به گزارش سایت خبری پرسون، حمید درخشان در مورد نتایج فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: فولاد دو مساوی و یک برد به دست آورده و سپاهان دو شکست و یک برد دارد، نتایجی که قطعا می‌توانست بهتر هم باشد اما به دلیل تفاوت‌های فوتبال باشگاهی ما به کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس این شرایط را شاهدش هستیم. مهم‌ترین تفاوت این است که تیم‌های آسیایی و حوزه خلیج فارس بازیکنان خوب و باکیفیت خارجی را با قیمت گران خریداری می‌کنند و باشگاه‌های ما چنین توانایی ندارند. همین مساله یکی از دلایل تفاوت باشگاه های ما با حریفان آسیایی‌شان است.

وی افزود: از سویی دیگر اگر بتوانیم کیفیت لیگ‌مان را بالا ببریم و بازیکنان خوب خارجی در آن حضور داشته باشند، وضعیت تیم‌های ما در آسیا بهتر خواهد شد. دانش فنی لیگ ما پایین است و بازیکن با کیفیت خارجی هم نداریم. به همین دلیل یک مرتبه می‌بینیم که تیم سیزدهم لیگ عربستان می‌آید 3 گل به تیم 10 نفره سپاهان می‌زند. این اشکال به کیفیت لیگ ما برمی‌گردد که تیم سومش وقتی یک بازیکنش اخراج می‌شود مقابل تیم سیزدهم لیگ عربستان با سه گل بازنده می‌شود.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: ما که بنگلادش نیستیم که برویم مقابل تیم‌های عربی 5-6 گل بخوریم. کشورمان خودش صاحب فوتبال است اما در زمینه امکانات دچار مشکل هستیم. کیفیت برگزاری مسابقات لیگ ما در حد متعارف همین کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس هم نیست. با این حال مطمئنم تیم‌های خوب فولاد و سپاهان در دور برگشت مسابقات نتایج بهتری خواهند گرفت زیرا بازیکنان‌شان با تجربه‌تر و کارکشته‌تر شده‌‌اند و قطعا بهتر نتیجه خواهند گرفت.

سرمربی اسبق پرسپولیس در مورد غیبت پرسپولیس و استقلال در آسیا اظهار داشت: واقعا جای این دو تیم در آسیا خالی است ولی نمی‌شود گفت اگر این دو تیم در آسیا بودند قطعا بهتر از فولاد و سپاهان نتیجه می‌گرفتند ولی از آنجایی که آنها تجربه بیشتر و بهتری در لیگ قهرمانان آسیا دارند شاید نتایج‌شان نسبت به فولاد و سپاهان بهتر بود.

منبع: فارس

393284