محمدیان:

مقابله با پروژه ایران هراسی بدون توانمندسازی ممکن نیست

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: در پی حادثه تاسف بار تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در کابل و هرات و پروژه ایران هراسی در شکل دهی این حادثه، همایش تخصصی بررسی تعرضات به ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل برگزار می‌گردد.
تصویر مقابله با پروژه ایران هراسی بدون توانمندسازی ممکن نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور صبح امروز در واکنش به حوادث کابل و هرات در جمع خبرنگاران اعلام کرد: حوادثی مانند حادثه اخیر تعرض به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و کابل را بایستی در چهارچوب پروژه ایران هراسی تحلیل و ارزیابی نمود چرا که این حادثه پس از آن رخ داد که رسانه‌های وابسته و همسو با نظام استکبار به شکلی هوشمندانه با روایت پردازی مغرضانه احساسات بخشی از مردم عزیز افغانستان را علیه ایران اسلامی تحریک کرده و زمینه ساز این حوادث شدند.

وی افزود: در طی چهار دهه گذشته پروژه «ایران‌هراسی» همواره در دستور کار دشمنان ایران قرار داشته است اما به طور خاص در طول یک دهه گذشته این روند شدت گرفته و دشمنان ملت ایران و به طور خاص آمریکا از تمام ظرفیت‌های نرم خود خصوصا رسانه‌های منطقه ای و فرا منطقه ای در راستای معرفی ملت ایران به عنوان ملتی ستیزه جو و آشوب طلبان به جهان بهره می‌برد تا از این طریق به ظن خود زمینه انزوای ملت بزرگ ایران را فراهم نماید.

محمدیان در ادامه رژیم صهیونیستی را به عنوان یکی از مهمترین مجریان پروژه ایران هراسی در سطح غرب آسیا معرفی کرد و گفت: طی سال‌های اخیر یکی از رویدادهای مهم در منطقه ، مساله تغییر راهبرد خارجی منطقه‌ای رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزارهای نرم علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. بر اساس سند امنیت ملی این رژیم در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی رژیم صهیونیستی با مطرح کردن پروژه ایران‌هراسی، به عنوان راهبرد منطقه‌ای‌ جدید خود به دنبال بسیج و هم افزایی ظرفیت دشمنان ملت ایران در غرب و غرب آسیا بوده است. خوشبختانه هوشیاری ملت ایران تا کنون بخش زیادی از این فتنه جویی های دشمنان را خنثی نموده اما پروژه ایران هراسی همچنان به شکلی پیچیده علیه ملت ایران و در ابعاد گسترده تر علیه جبهه مقاومت در جریان است.

محمدیان افزود: محور غربی-عبری-عربی که موفقیت ایران اسلامی و همپیمانان آن را در مقابله با استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه از جمله داعش به چشم دیده اند، اینک برای ضربه زدن به ملت ایران و همچنین تضعیف روابط آن با همسایگان متوسل به جنگ نرم شده اند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اهمیت جنگ نرم افزود: امروزه جنگ نرم به مهمترین، مؤثرترین، کارآمدترین و البته کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین نوع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور بدل شده است چرا که می توان با کمترین هزینه مهیب‌ترین آسیب‌ها را به یک کشور و ملت وارد نمود. به عبارت دقیق‌تر در جریان جنگ نرم عزم و اراده ملت هدف قرار گرفته و گام به گام یک ملت به سمت فروپاشی روانی، سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و البته فرهنگی سوق داده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌های موجود حوادثی مانند حادثه اخیر تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کابل و هرات توسط دشمنان فرا منطقه‌ای و توسط بازیگران منطقه‌ای و میدانی پیشبرنده پروژه ایران هراسی در افغانستان اجرا شد تا به تبع آن روابط دو ملت بزرگ ایران و افغانستان دچار خدشه شود.

محمدیان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های سازمان بسیج رسانه برای مقابله با پروژه ایران هراسی نیز گفت: دشمنان ملت ایران و جبهه مقاومت پروژه «ایران‌هراسی» را عمدتاً از طریق ابزارهای خبری و سینمایی پیش می‌برند لذا مقابله هوشمندانه با پروژه ایران هراسی و حراست از امنیت ملی بدون ظرفیت‌سازی پدافندی و آفندی در حوزه رسانه ممکن نیست. به همین دلیل نیز در ماه‌های گذشته برای نخستین بار در کشور موضوع «رسانه و امنیت ملی» به شکل جدی مورد توجه سازمان بسیج رسانه قرار گرفته است و این سازمان به عنوان نهادی پیش رونده و پیش برنده در عرصه رسانه در تلاش است تا از طریق ظرفیت سازی و بهسازی ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور خصوصاً در حوزه آموزش موجبات مقاوم‌سازی امنیت ملی در برابر پروژه «ایران هراسی» را فراهم آورد.

وی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به وقوع حادثه تعرض به نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در افغانستان، سازمان بسیج رسانه کشور با همکاری مؤسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه، وزارت امور خارجه، فرهنگسرای رسانه و تعدادی دیگر از سازمان‌ها و نهادها در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه و به مناسبت سالگرد حادثه خون بار تعرض به سفارت ایران در لندن که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۹ به وقوع پیوست و منجر به شهادت و جانبازی تعدادی از دیپلمات‌های کشورمان شد همایش تخصصی «بررسی تعرضات به ماموریت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از منظر حقوق بین‌الملل» را در محل فرهنگسرای رسانه تهران برگزار می‌نماید.

لازم به ذکر است که در این همایش که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار خواهد شد علاوه بر رونمایی از کتاب «حفاظت و امنیت دیپلماتیک» که توسط دو پژوهشگر جوان کشورمان تالیف شده است ، از مقام «شهید سید عباس لواسانی» به عنوان اولین خبرنگار و فعال رسانه‌ای به شهادت رسیده در ماموریت‌های دیپلماتیک کشورمان که در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ در حادثه لندن به فیض شهادت نائل آمد تجلیل خواهد شد.

393205