عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد:

حاشیه امن برای سودجویان در فضای مجازی

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: فضای مجازی اگرچه موجب ایجاد سهولت ارتباط بین مردم در سراسر جهان شده اما زمینه را برای جنایت تبهکاران و فعالیت سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است.
تصویر حاشیه امن برای سودجویان در فضای مجازی

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش موادمخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی و بی قانونی در این حوزه گفت: متأسفانه فقدان قانون در فضای مجازی در کشور موجب ایجاد حاشیه امن برای سودجوان و تبهکاران شده است.

وی افزود: فضای مجازی هم جنبه‌های مثبت دارد و هم جنبه‌های منفی و اگرچه موجب ایجاد سهولت ارتباط بین مردم در سراسر جهان شده اما زمینه را برای جنایت تبهکاران و فعالیت سودجویان و کلاهبرداران فراهم کرده است و عملا تبهکاران برای انجام جنایاتشان به یارگیری در فضای مجازی می‌پردازند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: قانونمند شدن فضای مجازی به عنوان اعمال محدودیت برای مردم نیست بلکه برای صیانت از حقوق آنها در برابر کلاهبرداران است.

سلیمی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم در فضای مجازی کلاهبرداری‌های زیادی انجام می‌شود و عده قابل‌توجهی از مردم از این طریق دچار ضرر و زیان شده و اموالشان را از دست می‌دهند.

وی افزود: اگر فضای مجازی در کشور قانونمند باشد مردم می‌توانند در فضایی کاملاً امن به فعالیت‌های خود در فضای مجازی چه در بحث مشاغل اینترنتی و چه در معاملات و... بپردازند.

منبع: فارس

393109