رمضان سرنوشت‌ساز فلسطین

با توجه به اتفاقاتی که در طول تقریبا دو ماه گذشته در سرزمین‌های اشغالی افتاد، پیش‌بینی تحولات کنونی در مسجدالاقصی خیلی دشوار نبود، زیرا فلسطینیان در تمام مناطق اعم از مناطق سال ۱۹۴۸، غزه و همچنین عرب‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی، تصمیم خود را برای مقابله با رژیم‌صهیونیستی گرفته‌اند.
تصویر رمضان سرنوشت‌ساز فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل منطقه در یادداشتی نوشت: با توجه به اتفاقاتی که در طول تقریبا دو ماه گذشته در سرزمین‌های اشغالی افتاد، پیش‌بینی تحولات کنونی در مسجدالاقصی خیلی دشوار نبود، زیرا فلسطینیان در تمام مناطق اعم از مناطق سال ۱۹۴۸، غزه و همچنین عرب‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی، تصمیم خود را برای مقابله با رژیم‌صهیونیستی گرفته‌اند.

درواقع به نظر می‌رسد در این ماه مبارک رمضان، بخش اعظمی از سرنوشت آینده رژیم‌صهیونیستی رقم خواهد خورد و تحولات فعلی نقش مهمی در تسریع افول آن خواهد داشت. در حقیقت می‌توان گفت احساسات مذهبی مردم، سرکوب شدید انتفاضه توسط رژیم‌صهیونیستی، افزایش خشونت سربازان صهیونیست و پیروزی‌های مقاومت در جبهه‌های مختلف به‌ویژه در یمن، توانسته روحیه پایداری و مبارزه و مجاهدت را در مردم فلسطین افزایش دهد.

خون شهدایی که در طول دو ماه گذشته در عملیات‌های استشهادی ریخته شده و ضربات بسیار شدید امنیتی که به رژیم‌صهیونیستی وارده شده، باعث ترس و کاهش شدید توانمندی روحی سربازان رژیم‌صهیونیستی شده و به همین دلیل در روزهای اخیر در مسجدالاقصی اتفاقاتی افتاده است که شجاعت، همبستگی و توانمندی همه مردم را در این منطقه مشاهده می‌کنیم.

بعید است رژیم‌صهیونسیتی در طول ماه مبارک رمضان به خود جرات دهد مانند سال‌های گذشته مانع ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی شود. بر این اساس به نظر می‌آید تداوم این اقدامات می‌تواند در پیروزی مردم فلسطین و رسیدن به بخشی از آرمان‌هایشان موثر باشد.

البته همه می‌دانیم آرمان فلسطین کاملا منطبق بر نابودی رژیم‌صهیونیستی است و فضایی که در روزهای اخیر به‌وجود آمده از یک‌سو باعث افزایش انگیزه فلسطینی‌ها شده و از سوی دیگر، افول رژیم‌صهیونیستی را تسریع کرده است.

در چنین شرایطی، کشورهای اسلامی باید قبل از روز قدس، جلسه فوق‌العاده‌ای را حداقل در سطح وزیران خارجه تشکیل دهند و حمایت همه‌جانبه خودشان را از حرکت مردم فلسطین اعلام کنند.
سران کشورهای اسلامی هم باید در اولین فرصت ممکن برای پشتیبانی کامل از حرکت‌های اخیر مجاهدان فلسطینی اقدام کنند. البته ممکن است سران وابسته بعضی از کشورهای عربی در این ارتباط تعلل کنند و به دنبال گذشت زمان و سرد شدن مردم فلسطین باشند اما قطعا روز قدس امسال روزی خواهد بود که شاهد تحرکات مردم آزادیخواه جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان خواهیم بود و این موضوع به‌شدت می‌تواند برای رژیم‌صهیونیستی خطرناک باشد و افول این رژیم را سرعت دهد.

اما بهتر است سران کشورهای اسلامی هم به وظیفه دینی و انسانی خودشان عمل کنند و مردم فلسطین را در شرایط دشوار مبارزه با رژیم خونخوار صهیونیستی یاری کنند به‌ویژه این‌که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده هیچ‌گونه مانع و سدی در برابر برخورد نظامیان خشن این رژیم با مردم وجود ندارد.

منبع: روزنامه جام جم

393052