در سال 1400 کارت اعتباری مروارید پست بانک ایران؛

بیش از 19 هزار کارت فعال و انعقاد 899 فقره خدمات صادر کرد

مدیر امور استانها و بازاریابی پست بانک ایران اعلام کرد: کارت اعتباری مروارید از آبان ماه سال ۱۳۹۸ الی اسفند ماه سال ۱۴۰۰ توسط استان‌‏ ها و مناطق، بازاریابی و منجر به انعقاد قرارداد و صدور کارت مروارید شده است که تا پایان اسفندماه سال گذشته تعداد ۸۹۹ فقره قرارداد منعقد شده است.
تصویر بیش از 19 هزار کارت فعال و انعقاد 899 فقره خدمات صادر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا واحدپور مدیر امور استانها و بازاریابی پست بانک ایران افزود: از مجموع ۸۹۹ فقره قرارداد منعقده؛ استان های خوزستان با ۱۴۴، فارس با ۶۳، بوشهر با ۵۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۵۰، خراسان‌جنوبی با ۴۵، مرکزی با ۴۲ و قزوین با ۴۱ فقره قرارداد و در مجموع این هفت استان با ۴۳۵ قرارداد ۴۸درصد از مجموع قراردادها را به خود اختصاص داده اند و ۲۶ استان ‌‌‌‌‌‌‏/ منطقه ۵۲ درصد از کل قراردادهای مروارید را منعقد نموده اند.

واحدپور با اشاره به صدور تعداد ۱۹.۰۱۳ عدد کارت فعال مروارید در ۱۲ماهه سال گذشته تصریح کرد: بیشترین تعداد کارت‌های مروارید در استان های خوزستان با ۲۲۳۹، فارس با ۱۶۸۰، گیلان با ۱۳۸۰، قزوین با ۱۱۵۲، بوشهر با ۱۰۹۱، کرمانشاه با ۹۷۸، اصفهان با ۹۷۴ که در مجموع این هفت استان با ۹.۴۹۴ عدد کارت صادره ۵۰ درصد از کل تعداد کارت‌های صادره درکل کشور به خود اختصاص داده اند و ۲۶ استان و منطقه دیگر ۵۰ درصد سهم از کل را دارا می‌باشند.

وی افزود: در این راستا برخی از استان‌ها از تعداد قرارداد منعقده بالایی برخوردارند، لیکن تعداد کارت‌های مروارید صادره آنان با تعداد قراردادهای مربوطه رابطه منطقی نداشته است. همچنین مقایسه عملکرد برخی از استانها در دوازده ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به فعالیت انجام شده در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که فعالیت مستمری انجام نشده و نیاز به برنامه ریزی برای ارتقاء عملکرد می‌باشد.

مدیر امور استان‌ها و بازاریابی گفت: کارمزد غیر مشاع قراردادهای مروارید در دوازده ماهه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳۵۸ میلیارد ریال محقق شده که از این مبلغ استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، لرستان و کرمانشاه در مجموع ۶۶ درصد از کارمزد حاصله را به خود اختصاص داده اند.

واحدپور در پایان افزود: با درنظر گرفتن کارمزد کارت مروارید در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۲۰۶ میلیارد ریال و همچنین کارمزد سال جاری به مبلغ ۳۵۸ میلیاردریال، در مجموع درآمد غیر مشاع خدمات مروارید مبلغ ۵۶۴ میلیارد ریال است.

393021