زلنسکی:

کشته شدن حدود 3000 نظامی اوکراینی در جنگ

رئیس‌جمهور اوکراین گفت: در طول هفت هفته جنگ با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند.
تصویر کشته شدن حدود 3000 نظامی اوکراینی در جنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکرایندر مصاحبه روز جمعه به شبکه سی‌ان‌ان گفت، تلفات غیرنظامیان شمارش نشده است.

وی همچنین مدعی شد ۱۹ تا ۲۰ هزار سرباز روس در این جنگ که اکنون در هفته هشتم است، کشته شده‌اند. اما مسکو ماه گذشته اعلام کرد ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ نفر زخمی شده‌اند. این خبرگزاری تاکید کرد نمی‌تواند به طور مستقل اعداد طرفین را تأیید کند.

جنگ در اوکراین ادامه دارد و طبق این گزارش، درگیری در ماریوپول که اوکراین اعلام کرده در تلاش است محاصره این شهر بندری جنوب شرقی را بشکند، تشدید شده است. «الکساندر موتوزیانیک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در یک نشست با بیان این که روس‌ها ماریوپل را به طور کامل تصرف نکرده‌اند، گفت: «وضعیت در ماریوپول دشوار و سخت است. در حال حاضر جنگ در حال وقوع است. ارتش روسیه دائما خواستار واحدهای اضافی برای حمله به شهر می‌شود». به گزارش رویترز، اگر مسکو ماریوپل را تصرف کند، اولین شهر بزرگی است که سقوط می‌کند.

به گفته زلنسکی، وضعیت نظامی در جنوب و شرق این کشور هنوز بسیار دشوار است. وی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر دیشب (جمعه) خواستار ارسال سلاح‌های سنگین‌تر و تحریم بین‌المللی نفت علیه روسیه از سوی متحدانش شد.

همچنین روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده که ایالات متحده روسیه را به عنوان «دولت حامی تروریسم» معرفی کند. سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: ما به بررسی همه گزینه‌ها برای افزایش فشار بر پوتین ادامه خواهیم داد.

رویترز به نقل از منابعی گزارش داد نخست‌وزیر اوکراین و مقامات ارشد مالی این کشور در نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته در واشنگتن شرکت خواهند کرد. از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در ۲۴ فوریه، این اولین فرصت برای مقام‌های اوکراینی است که شخصاً با مقامات مالی اقتصادهای پیشرفته ملاقات کنند.

منبع: فارس

392972