امید رهبر انقلاب به جوانان سرزمین‌های ۱۹۴۸ فلسطین

مقام معظم رهبری فرمودند: امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد.
تصویر امید رهبر انقلاب به جوانان سرزمین‌های ۱۹۴۸ فلسطین

به گزارش سایت خبری پرسون، همزمان با تشدید اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان به ویژه از روز اول ماه مبارک رمضان تاکنون، آتش انتفاضه شهروندان فلسطینی در سراسر اراضی اشغالی شعله‌ور شده است. علت اصلی این مسأله هم آن است که صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را برای تغییر واقعیت‌های میدانی در اراضی اشغالی و نیز تغییر هویت مسجدالاقصی، به کار بسته‌اند.

بدون تردید اگر رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین امیدی به موفقیت پروژه «به فراموشی سپردن مسأله فلسطین» داشت، اکنون به سیاست سرکوبگری و قلع و قمع گسترده فلسطینیان به ویژه در قدس متوسل نمی‌شد اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان به ویژه در قدس اشغالی و مسجدالاقصی پس از ناامیدی کامل مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی این رژیم از مثمرثمر بودن سیاست به فراموشی سپردن «مسأله فلسطین» صورت می‌پذیرد.

بدون شک، اگر مقامات رژیم صهیونیستی و متحدان آن ازجمله واشنگتن در حال حاضر کوچک‌ترین امیدی به کارساز بودن پروژه به فراموشی سپردن مسأله فلسطین داشتند، اکنون به سیاست سرکوبگری و قلع و قمع گسترده فلسطینیان متوسل نمی‌شدند.

این موضوع یعنی «زنده بودن مسأله فلسطین» همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیراً در جریان دیدار با مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بدان اشاره کردند. در همین ارتباط، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «فلسطین دارد نشان می‌دهد که بحمدالله زنده است؛ فلسطین زنده است. بر خلاف سیاست‌های آمریکایی و پیروان آنکه خواستند مسأله فلسطین به فراموشی سپرده بشود و مردم اصلاً یادشان برود که یک سرزمینی به نام فلسطین و ملّتی به نام ملّت فلسطین وجود داشته، بر خلاف خواسته آنها روزبه‌روز مسأله فلسطین پُررنگ‌تر شده است».

ایشان در ادامه بیانات خود در این زمینه افزودند: «امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد؛ بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهی، طبق وعده الهی پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود».

واقعیت این است که سلسله تحولات چند روز اخیر در اراضی اشغالی به ویژه تحولاتی که از بدو ماه مبارک رمضان در این اراضی به وقوع پیوستند، جملگی ترجمان بیانات دقیق رهبر معظم انقلاب در خصوص زنده بودن مسأله فلسطین هستند. به عنوان نمونه، می‌توان به سلسله عملیات‌های مقاومتی و شهادت‌طلبانه فلسطینیان در سراسر اراضی اشغالی اشاره کرد که ارکان قدرت رژیم صهیونیستی را به لرزه درآوردند.

شهروندان فلسطینی طی روزهای اخیر ۴ عملیات مقاومتی را علیه شهرک‌نشینان و عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف اراضی اشغالی به خصوص در تل‌آویو انجام دادند که در نتیجه آنها ۱۴ صهیونیست به هلاکت رسیده و شماری دیگر به شدت زخمی شدند. انجام عملیات‌های مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی در این مقیاس و ابعاد و با این حجم از تلفات در طول سالیان اخیر بی سابقه بوده است.

بنابراین، می‌توان گفت که این اولین بار است که اراضی اشغالی حجم وسیعی از عملیات‌های مقاومتی با تلفات بالا را به خود می‌بیند؛ چنین چیزی شکست سیاست به فراموشی سپردن مسأله فلسطین را نشان می‌دهد این اولین بار طی چندین سال گذشته است که اراضی اشغالی حجم وسیعی از عملیات‌های مقاومتی و استشهادی با تلفات بالا در صفوف صهیونیست‌ها را به خود می‌بیند.

این مسأله خود به تنهایی نشان می‌دهد تمامی تلاش‌ها و اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای به فراموشی سپردن مسأله فلسطین در طول چند دهه گذشته هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است و «مسأله فلسطین» همچنان در صدر اخبار رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

در همین راستا، روز گذشته «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی سخنانی را در خصوص عملیات‌های مقاومتی اخیر در اراضی اشغالی مطرح کرد. رئیس رژیم صهیونیستی در جدیدترین مواضع خود با اشاره به عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی، اذعان کرد: «موج عملیات‌های اخیر فلسطینیان بسیار دردناک است».

رئیس رژیم صهیونیستی در عین حال، عملیات‌های فلسطینیان را که تاکنون ۱۴ کشته از میان صهیونیست‌ها برجای گذاشته است، خطرناک توصیف کرد. این مقام صهیونیست در اظهارنظری که نشان دهنده ترس و وحشت تل‌آویو از فلسطینیان است، گفت: «ما و فلسطینیان باید راهی برای گفتگو با یکدیگر بیابیم».

تحولات روزها و هفته‌های اخیر در اراضی اشغالی نشان داد که مرزهای جغرافیایی از پیش روی مقاومت برداشته شده‌اند؛ به گونه‌ای که ما امروز می‌توانیم از یکپارچگی جغرافیایی مقاومت در سراسر این اراضی سخن بگوییم نکته قابل تأمل دیگری که در خصوص تحولات اخیر در اراضی اشغالی به چشم می‌خورد، این است که مقاومت دیگر به یک دامنه جغرافیایی خاص محدود و محصور نمی‌شود. اگر تا دیروز مقاومت تنها در دامنه جغرافیایی قدس اشغالی قابل تعریف بود، امروز با توجه به تحولات جاری باید گفت که مرزهای جغرافیایی از پیش روی مقاومت برداشته شده‌اند و سراسر اراضی اشغالی به عرصه‌ای برای جولان مقاومت تبدیل شده است.

تحولات روزها و هفته‌های اخیر نشان داد که صهیونیست‌ها نه تنها در قدس اشغالی، بلکه دیگر در کرانه باختری و نیز در اراضی سال ۱۹۴۸ نیز از امنیت برخوردار نیستند. این بدان معناست که ساکنان اراضی سال ۱۹۴۸ نیز همچون دیگر فلسطینیان مسیر استقامت و ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها را در پیش گرفتند تا بدین ترتیب، امروز بتوان از یکپارچگی جغرافیایی مقاومت در اراضی اشغالی سخن گفت.

این نیز همان مسأله‌ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیراً اشاره بسیار دقیقی بدان داشتند و همانطور که پیشتر گفته شد، فرمودند: «امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت می‌کنند، تلاش می‌کنند، کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد؛ بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهی، طبق وعده الهی پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود». بر این اساس، پر واضح است که یکپارچگی جغرافیایی مقاومت خود گواه دیگری بر زنده بودن مسأله فلسطین است.

منبع: مهر

392891