دغدغه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی

فدراسیون فوتبال هنوز اقدامات جدی خود برای آماده‌سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی را آغاز نکرده است.

تصویر دغدغه‌های آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی

به گزارش سایت خبری پرسون، سپهر ستاری در یادداشتی نوشت: تیم ملی از امروز حدود ۷ ماه تا دیدار با انگلیس فرصت دارد و در این مدت تنها دو فیفادی قرار گرفته که در آن‌ها می‌توانیم بازی دوستانه انجام دهیم. درحال حاضر صحبت از پرو و نیوزیلند است ولی کامرانی‌فر مدعی شده فدراسیون در حال رایزنی است تا با یکی از تیم‌های برزیل و آرژانتین هم بازی تدارکاتی انجام شود. صرف نظر از اینکه انجام بازی دوستانه با هر تیمی می‌تواند به آماده‌سازی تیم ملی کمک کند اما سوال اینجاست فدراسیون فوتبال چه معیارهایی برای انتخاب حریف تدارکاتی دارد؟ بهتر نیست در این فرصت کم باقیمانده تا جام جهانی با تیم‌هایی بازی کنیم که سبک بازی مشابه با هم‌گروه‌های تیم ملی دارند تا ملی‌پوشان محک درستی بخورند؟ تیم‌هایی چون ایرلند و کانادا با توجه به سبک بازی خود حریفان مناسب‌تری برای تیم ملی به نظر می‌رسند و فدراسیون فوتبال باید به دنبال رقیبانی باشد که سبک بازی آن‌ها به به انگلیس و آمریکا نزدیک باشد.

در این بین خیلی‌ها نگران این هستند که اسکوچیچ ممکن است از شکست در بازی‌های دوستانه بترسد و ریسک بازی مقابل تیم‌های قدرتمند را نپذیرد. شاید او تصور کند در شرایط فعلی از حمایت کافی برخوردار نیست و ممکن است با شکست در بازی‌های تدارکاتی جایگاهش متزلزل شود که مدیریت این قضیه هم بر عهده فدراسیون فوتبال خواهد بود. فدراسیونی که البته در شرایط فعلی درگیری‌های دیگری مانند برگزاری مجمع هم دارد و انگار بحث آماده‌سازی تیم ملی خیلی هم برای آن‌ها خیلی هم موضوعی جدی به حساب نمی‌آید!

از طرفی کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم اخیرا تشکیل شده اما مشخص نیست این کمیته قرار است چه نقشی ایفا کند و هدف از تشکیل آن چیست. آیا افرادی چون پرویز مظلومی و حمید استیلی و اصغر مدیرروستا قرار است به اسکوچیچ بگویند در جام جهای با چه استراتژی کار کند و در آنالیز رقبا به او کمک کنند یا قرار است در خصوص انتخاب حریفان تدارکاتی به فدراسیون مشاوره بدهند؟ اساسا فدراسیون چه متر و معیاری برای انتخاب این نفرات داشته و مبنای حضور آن‌ها در کمیته فنی چیست؟ این افراد هیچ تجربه خاصی در آماده‌سازی تیم‌های ملی برای تورنمنت‌ها به خصوص تورنمنتی چون جام جهانی ندارند و حضور آن‌ها در کمیته فنی فدراسیون فوتبال جای سوالات بسیاری دارد.

منبع: خبرآنلاین

392841