این استان کمترین نرخ بیکاری را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۰ حدود ۷.۱ درصد است که از این لحاظ در بین استان‌های کشور کمترین نرخ بیکاری رتبه ششم را دارد.
تصویر این استان کمترین نرخ بیکاری را دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، خلیل قاسملو ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان، گفت: اگر نرخ مشارکت استانی را که بیکاری آن ۱۷.۹ و مشارکت آن ۴۰.۸ درصد است، با نرخ مشارکت استان زنجان مقایسه کنیم، نرخ بیکاری آن استان بالای ۲۵ درصد خواهد بود.

وی اظهار کرد: تعداد شاغلان در زمستان ۱۴۰۰، ۳۴۸ هزار و ۸۹۰ نفر برآورد می شود که در پاییز ۳۳۲ هزارو ۹۲۰ نفر بود و تعداد شاغلان استان در فصل زمستان نسبت به فصل پاییز نزدیک به ۱۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، گفت: شاخص بازار کار، تورم و رشد اقتصاد سه متغیر اقتصاد کلان است و هرچه نرخ بیکاری کمتر و نرخ مشارکت بالا باشد وضعیت بهتر خواهد بود.

قاسملو تاکید کرد: اگر نرخ مشارکت ۴۵.۸ درصد استان را با ۸۲۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ سال داشته باشیم، نیروی کار فعال استان زنجان ۳۷۵ هزار و ۵۶۰ نفر در زمستان تعیین شده است.

وی افزود: نسبت به فصل پاییز حدود ۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر نیروی کار فعال در سطح استان زنجان، افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان ابراز کرد: نرخ بیکاری استان در زمستان ۱۴۰۰ حدود ۷.۱ درصد است و زنجان در بین استان‌های کشور کمترین نرخ بیکاری رتبه ششم را دارد.

قاسملو و نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان را ۴۵.۸ درصد اعلام کرد.

منبع: مهر

392816