پاسخ زاکانی به سوالی درباره فعالیت دامادش در مجموعه شهرداری

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره فعالیت دامادش در مجموعه شهرداری گفت: این صحبت‌ها دروغ است و متاسفانه حیا هم نمی‌کنند و اسناد آن را نیز فتوشاپی منتشر می‌کنند.
تصویر پاسخ زاکانی به سوالی درباره فعالیت دامادش در مجموعه شهرداری

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا زاکانی در حاشیه پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره علت حضورش در جلسه شورا گفت: امروز بررسی لایحه اصلاح ساختار معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهر تهران در دستور کار اعضای شورا بود و به همین دلیل در جلسه شورا حاضر شدم و موضوعاتی در ارتباط با شکل گیری سازمان فناوری‌های نوین مطرح کردم.

او با بیان اینکه امروز در تهران می‌توان حوزه حمل و نقل عمومی را شامل اتوبوس، مترو و تاکسی در بستر فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات مطلوب‌تر مورد استفاده قرار داد، اظهار داشت: در حال حاضر تاکسی‌های اینترنتی ظرفیت‌هایی را برای مردم ایجاد کرده‌اند اما ما می‌توانیم این ظرفیت را به صورت ویژه‌تر در مجموعه شهرداری ایجاد کنیم و خدمات را به صورت هوشمند ارائه دهیم.

زاکانی درباره تفاوت فاوا و سازمان فناوری‌های نوین نیز توضیح داد: تفاوت‌های زیادی بین سازمان فاوای شهرداری و سازمان فناوری‌های نوین وجود دارد. تعریف سازمان فاوا مشخص است و ناظر به سامانه‌ها کار می‌کند اما فعالیت سازمان فناوری‌های نوین فعالیت گسترده‌ای است که تفاوت‌های بسیاری دارد. در واقع بستری برای ارائه خدمات اینترنتی است و فعالیتش با سازمان فاوا متفاوت است.

از سه قرارگاه شهرداری چه خبر؟

زاکانی در رابطه با فعالیت قرارگاه اجتماعی، قرارگاه مسکن و قرارگاه حمل و نقل، گفت: پس از تشکیل قرارگاه اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان زندان‌ها، دادستانی، دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، استانداری و سایر دستگاه‌ها فعالیت‌های خوبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جمع‌آوری معتادان متجاهر صورت گرفت. بهزیستی نیز مجموعه شفق را برای نگهداری و بازپروری زنان معتاد متجاهر فراهم کرده است. علاوه بر این از ابتدای فعالیت قرارگاه تا به امروز ۷۳۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ساماندهی شده است.

شهردار تهران درباره قرارگاه حمل و نقل نیز گفت: این قرارگاه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف توسط شهرداری راه اندازی شده است.

زاکانی درباره قرارگاه مسکن نیز اظهار کرد: این قرارگاه نیز همانند سایر قرارگاه‌ها ناظر بر حوزه مسکن در شهرداری تهران کار می‌کند و بنا دارد نقش خود را پررنگ‌تر ایفا کند. البته در گذشته این نقش محدود بوده اما ما بنا داریم نقش پررنگ‌تری را ایفا کنیم. به همین دلیل احداث واحدهای مسکونی با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر در دستور کار قرار گرفته است. امسال ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران احداث خواهد شد. از این تعداد ۱۲۰ هزار واحد در مناطق مختلف احداث می‌شود که عموما از مناطق بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری است.

شهردار تهران از کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی نیز خبر داد و افزود: پیش از این زمان صدور پروانه ساختمانی ۱۰ ماه بود که بنا داریم تا خرداد ماه این مدت را به دو ماه کاهش دهیم.

392478