سفر رئیس جمهور بعد از ماه مبارک رمضان به آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی از سفر رئیس جمهور کشورمان بعد از ماه مبارک رمضان به آذربایجان غربی خبر داد.
تصویر سفر رئیس جمهور بعد از ماه مبارک رمضان به آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدصادق معتمدیان در دیدار وزیر صمت با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بعد از ماه مبارک رمضان، از آمادگی تحقق برای تدوین بسته کامل سرمایه گذاری با رویکرد دولت و با بهره گیری از ظرفیت‌های استان و ارائه قبل از این سفر شد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، خصولتی، حاکمیتی و دولتی، قدم‌هایی را در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی برداریم.

معتمدیان با اشاره به سرمایه گذاری در آذربایجان غربی و عقب ماندگی‌های تاریخی در این حوزه و غیبت هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در استان، افزود: با توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آذربایجان غربی، به حضور هلدینگ‌های بزرگ و سرمایه گذاری نهادهای توسعه گرا برای سرمایه گذاری و حضور فعال در بخش‌های مختلف استان نیاز داریم.

وی در ادامه آذربایجان غربی را یکی از استان‌های مهم کشور در بخش معدن معرفی کرده و یادآور شد: هم اکنون حدود ۵۱ نوع ماده معدنی در استان شناسایی و برداشت می‌شود و ۳۰ درصد طلای استخراج شده در کشور نیز از معادن فعال در آذربایجان غربی استخراج و تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توسعه حوزه معدن را به عنوان یکی از پیش ران‌های مهم توسعه استان ضروری دانسته و تصریح کرد: توسعه اکتشافات و استخراج و بهره برداری و توسعه صنایع معدنی در آذربایجان غربی و ایجاد واحدهای فرآوری و جلوگیری از خام فروشی، از اولویت‌های جدی ما در استان است.

معتمدیان در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان بخش خصوصی، خصولتی، حاکمیتی و دولتی، قدم‌هایی را در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی برداریم.

در این دیدار استاندار آذربایجان غربی ضمن دعوت از وزیر صمت برای حضور در استان، از وی خواست جلسه ویژه ای با حضور وزیر و معاونین این وزارتخانه و اعضای کامل مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در تهران تشکیل و مسائل و مشکلات حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان بررسی شود.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی، استان را یکی از با ظرفیت ترین استان‌های کشور دانست و افزود: حضور هلدینگ های سرمایه گذاری در استان باید با نقشه جدی در مسیر توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی همراه بوده و تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق این امر به کار گرفته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با پیشنهاد استاندار آذربایجان غربی مبنی بر برگزاری جلسه ویژه با حضور وزیر و معاونین این وزارتخانه، استاندار و اعضای کامل مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در تهران موافقت کرد و مقرر شد در روزهای آتی این جلسه به قید فوریت برگزار شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین در این دیدار، درخواست‌هایی چون انجام اکتشافات تکمیلی معادن، "آزادسازی پهنه‌های بلوکه شده معدنی استان، تکمیل مطالعات اکتشافی املاح تبخیری دریاچه ارومیه، سرمایه گذاری ایمیدرو در محدوده‌های اکتشافی استان، "تسریع در سرمایه گذاری ای درو در منطقه ویژه اقتصادی ارومیه - سرو، سرمایه گذاری در بخش کنسانتره و شمش طلا، "ایجاد شهرک‌های لجستیکی یا هاب تجاری، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه و … را تقدیم وزیر صمت کرد.

منبع: مهر

392364

مطالب مرتبط