به گزارش سایت خبری پرسون، در پی درج مصاحبهای با معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران، مهدی قربانی با ارائه توضیحاتی به اصلاح برخی آمارها و اعداد و ارقام مندرج در مصاحبه موردنظر پرداخت.
قربانی در گفتوگویی، با عذرخواهی از مردم تهران به خاطر وضعیت نامناسب پلهای هوایی، گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران از اول فروردین ۱۴۰۱ پلهوایی مکانیزه را از معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تحویل گرفته تا بعد از رفع عیب و ایمنسازی کامل، آنطور که در شان شهروندان است، پلها را در اختیار مردم قرار دهد.
او در ادامه با مرور وضعیت پلهای هوایی تهران در هنگام تحویل به سازمان زیباسازی گفت: طی کارشناسیهای صورت گرفته در همان روزهای نخست که پلها را تحویل گرفتیم، 239 یونیت از مجموع 501 پله برقی به دلیل نقص فنی و بخش دیگری به دلیل ایمنی پایین خاموش بودند.
قربانی با توضیح دلیل خاموشی پلههای برقی پلها گفت: این پلهها در صورت ناایمن بودن، بسیار خطرناک هستند و حتی میتوانند جان شهروندان را به خطر بیندازند. به همین دلیل شهرداری برای حفظ سلامت مردم تا رفع عیب و ایمنسازی، برخی از پلهها را خاموش کرده بود.
او افزود: از زمان تحویل پلها تا کنون که حدود ۳ هفته از آن می گذرد، سازمان زیباسازی شهر تهران ۷۱ یونیت از 239 پلهبرقی که نقص فنی داشتند را بعد از رفع عیب، روشن کرده است. ضمن اینکه در همین مدت نیز، بخش عمده ای از پل هایی که به دلیل ناایمن بودن خاموش بود را هم رفع عیب و روشن کرده و در اختیار شهروندان قرار داده است.
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه از برنامه ۴ ماهه سازمان برای ایمن سازی و راه اندازی پله های برقی پلهای هوایی پایتخت رونمایی کرد و توضیح داد: با تلاش ۲۴ ساعته پای این پروژه خواهیم بود تا بتوانیم اتفاقی که در شأن شهروندان و مد نظرمدیریت شهری است را رقم بزنیم. بر همین اساس، ماهانه ۲۵ درصد این پلها را رفع عیب، روشن و ایمن سازی خواهیم کرد و خاموشی پله های برقی پلها را به حداقل ممکن میرسانیم.
قربانی درباره تامین قطعات معیوب یونیتها گفت: به دلیل اینکه یونیت ها از شرکتهای مختلف خریداری شدهاند، قطعاتشان نیز طبیعتا باید از شرکت های مختلف تهیه شود. به هر حال با وجود برخی مشکلات در این راه، بن بستی برای ایمن سازی و راه اندازی پلهای هوایی نداریم.