بزرگداشت «عطارنیشابوری» را آنلاین ببینید

مراسم پاسداشت «عطار نیشابوری» شاعر و عارف به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار می‌شود.
تصویر بزرگداشت «عطارنیشابوری» را آنلاین ببینید

به گزارش سایت خبری پرسون، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت روز بزرگداشت «عطار نیشابوری»، مراسم پاسداشت مقام این حکیم، شاعر و عارف ایرانی را چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ در فضای مجازی برگزار می‌کند.

در این برنامه که از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برگزار خواهد شد، حسن بلخاری (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)، مهدی محقق (رئیس هیأت مدیره انجمن)، محمود شالویی (دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدعلی اصغر میرباقری فرد (استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان) و علی محمد خراسانی (عطارشناس و پژوهشگر ارشد مرکز میراث خطی آکادمی ملی علوم جمهوری تاجیکستان) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، معروف به عطار، شاعر و عارف ایرانی قرن ششم و هفتم قمری بود. او برای کسب علم، به هند، عراق، شام و مصر مسافرت کرد. سپس به نیشابور بازگشت و تا پایان عمر در آنجا زیست. «عطار» با علوم مختلفی مانند قرآن، حدیث، فقه، تفسیر، طب، نجوم و کلام آشنا بود که نتیجه آن در آثارش نیز دیده می‌شود. الهی‌نامه، اسرارنامه، خسرونامه و منطق‌الطیر از آثار منظوم عطارند و تذکرةالاولیا تنها اثر او به نثر است.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher2

پخش می‌شود.

همچنین علاقه مندان می‌توانند فایل‌های تصویری سخنرانان این مراسم را به صورت همزمان در صفحات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در فضای مجازی در آدرس‌های زیر مشاهده نمایند:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

منبع: ایلنا

392328