جزییات حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع

پیمان حدادی با ارائه جزییاتی از حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع، اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.
تصویر جزییات حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع

به گزارش سایت خبری پرسون، با توجه به نزدیک شدن برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، ابهاماتی در زمینه مشارکت مشمولان سهام عدالت که در ۲ سال گذشته روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، ایجاد شده و تاکنون اطلاعات کافی نسبت به جزییات حضور این افراد در مجامع عمومی سالیانه اعلام نشده بود.

طبق قانون، مشمولان سهام عدالت مستقیم قادر به حضور در مجامع سالیانه هستند، اما مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت که مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واگذار کرده‌اند، از این حق مغفول مانده‌اند.

در این زمینه «پیمان حدادی» در گفت‌وگویی با ارائه جزییاتی از حضور مشمولان غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع، اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع، یکی از موضوعات بسیار مهم در موضوع سهام عدالت؛ حضور نماینده مشمولان سهام عدالت است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی بورس کارگروهی از نماینده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ۳۶ شرکت سرمایه‌پذیر سهام عدالت و نیز اعضای حقیقی شورای عالی بورس، نماینده وزارت امور اقتصاد و دارایی و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی تشکیل خواهد شد که این کارگروه برای حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر نماینده انتخاب خواهد کرد.

حدادی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو ابلاغیه به شرکت‌های سرمایه‌پذیر، فقط افرادی می‌توانند به عنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجامع شرکت‌ها حضور داشته باشند که دارای معرفی‌نامه رسمی از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باشند و از حضور سایر افراد بعنوان نماینده سهامداران روش غیرمستقیم سهام عدالت در مجمع در شرکت‌ها باید ممانعت بعمل آید.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر شرکت‌ها خطایی را در این زمینه انجام دهند، طبق مقررات و هماهنگی صورت گرفته با مدیریت نظارت بر ناشران با این شرکت‌ها برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

392251