این کتاب های کنترل استرس را حتما بخوانید

مطالعه منابع موثق یک روش عالی و نتیجه‌بخش برای کسانی است که در پی مدیریت استرس و مهار کردن دلهره و دلواپسی‌هایشان هستند.
تصویر این کتاب های کنترل استرس را حتما بخوانید

کسی را می‌شناسید که حداقل یک بار در زندگی، دچار استرس و اضطراب نشده باشد؟ آیا خودتان در تمامی موقعیت‌های روزمره، می‌توانید آرامشتان را حفظ کنید؟ به نظر می‌رسد که استرس، جزء جدا نشدنی زندگی امروز ماست. سرعت اتفاق‌ها و مسائلی که هر روز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، به قدری زیاد است که گاهی از آن‌ها جا می‌مانیم و دچار استرس و اضطراب می‌شویم. پس عجیب نیست اگر پس از یک تنش کاری، پیش از امتحانی سخت یا در زمانِ رویارویی با یک بحران عاطفی، آن‌چنان درمانده شویم که دربه‌در دنبال راهکاری برای درمان استرس بگردیم. انواع مختلف اضطراب نه تنها بر روح و روان ما و البته جسممان تاثیر می‌گذارد، بلکه اطرافیانمان را هم به چالش می‌کشد.

در این یادداشت، کتاب هایی را معرفی کرده‌ایم که برای درمان استرس، می‌توانند مفید باشند.

من و زندگی با هیولای درون

این کتاب، با نویسندگی بو آیسبت، برای کسانی است که احتمالا حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند. «من و زندگی با هیولای درون» با به‌کارگیری تصاویر طنزآلود، به اشخاص درگیر با هیولای استرس، راهکارهایی را نشان می‌دهد. لحن کتاب، حالت محاوره دارد و به سادگی درک می‌شود. اعظم جوزدانی، این کتاب ۱۱۲صفحه‌ای را برای انتشارات سیزده، ترجمه کرده است.

با اقتدار بلندشو

با اقتدار بلند شو

نویسنده: برنه براون
مترجم (پیشنهاد کاربران): مریم حیدری
انتشارات (پیشنهاد کاربران): مرو
تعداد صفحه: ۲۴۸

یکی از دلایل اصلی استرس این است که از شکست‌خوردن می‌ترسیم. وقتی مشغول کار جدید یا یادگیری مهارتی جدید می‌شویم نیز دچار استرس پنهان می‌شویم. خانم برنه براون در این کتاب به ما می‌گوید چگونه در این مواقع افکار و احساساتمان را مدیریت کنیم. آنچه او در این کتاب بیشتر بر آن تأکید می‌کند تغییر نوع نگاه ما به شکست‌ها و لحظات ناامیدکننده زندگی‌مان است. اگر از این ترس‌ها و استرس‌های پنهانی رنج می‌برید، این کتاب به شما کمک می‌کند به‌سلامت از آنها عبور کنید.

ذهن‌آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس

ذهن آگاهی مدرن در جهت کاهش استرس

نویسنده: بت آن مولیگان
مترجم (پیشنهاد کاربران): آرزو خوشابی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): نیکو نشر
تعداد صفحه: ۲۰۰

MBSR برنامه‌ای ۸هفته‌ای برای درمان استرس، اضطراب، افسردگی و حتی بیماری‌های سختی مانند سرطان است. بت مولیگان یکی از مربیان مجموعه‌ای است که این تمرین‌ها در آن انجام می‌شوند. کتاب درباره روش‌ها و تمریناتی است که در دوره‌های برگزارشده در این مجموعه استفاده می‌شوند. اگر از ذهن‌آگاهی، یوگا و مراقبه برای تسکین درد‌ها و کاهش استرس‌هایتان استفاده می‌کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند رابطه‌ آسیب‌های جسمی، روحی و احساسی‌تان را پیدا کنید و در مسیر درست آگاهی به دردهایتان قرار بگیرید.

مدیریت استرس به‌زبان آدمیزاد

مدیریت استرس

نویسنده: آلن الکین
مترجم (پیشنهاد کاربران): اکرم قیطاسی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): آوند دانش
تعداد صفحه: ۲۷۷

آلن الکین روان‌شناس بالینی، درمانگر و مدیر مرکز مدیریت و مشاوره استرس نیویورک است. او در این کتاب ابتدا سراغ عوامل استرس می‌رود و کمک می‌کند که عامل اضطراب خود را پیدا کنید. در مرحله بعد، تمریناتی برای آرام‌کردن جسم و ذهنتان ارائه می‌دهد. با استفاده از این تمرینات می‌توانید طوفان استرس را از خود دور کنید و به شرایط عادی برگردید. او در فصل‌های بعدی درباره مسائل استرس‌زا و نحوه مهارشان توضیح می‌دهد. اگر دنبال کتاب مناسبی درباره استرس و راه‌های مقابله با آن می‌گردید، این کتاب برای شماست.

آرامش خود را دریابید

آرامش خود را دریابید

نویسنده: آمیت سود
مترجم (پیشنهاد کاربران): علی علی‌پناهی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): بهار سبز
تعداد صفحه: ۲۵۶

یکی از بهترین کتاب های مدیریت استرس، «آرامش خود را بیابید» است. دکتر آمیت سود بر این باور است که ریشه استرس، دردها و افسردگی‌ها بیشتر از هر چیزی به درون ما برمی‌گردد، بنابراین می‌کوشد به مخاطب بیاموزد از دریچه تازه‌ای به مسائل مختلف زندگی نگاه کند. ایده‌ها و آموزش‌های این کتاب در کلینیک‌ها و مراکز درمان و مدیریت استرس زیادی توسط دکتر آمیت سود آزمایش و آموزش داده شده‌اند. اگر دائم به گذشته یا آینده فکر می‌کنید، این کتاب کمک می‌کند به جهان‌بینی درستی برسید و زمان حال را بهتر و با آرامش بیشتری تجربه کنید.

روی خوش استرس

روی خوش استرس

نویسنده: کلی مک گنیگال
مترجم (پیشنهاد کاربران): مریم آقایی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): ترانه پدرام
تعداد صفحه: ۳۶۷

همه ما تا حدی از مضرات و آثار مخرب استرس بر جسم و روحمان اطلاع داریم، اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که استرس می‌تواند روی خوش هم داشته باشد؟ خب اگر روی خوب هم دارد، چطور می‌توان از آن بهره گرفت؟ این کتاب با نگاه تازه‌ای به استرس و اضطراب به ما می‌آموزد چگونه بیشترین استفاده را از استرس‌هایمان ببریم بدون آنکه اجازه دهیم به ما آسیب برسانند. کلی مک گنیگال با استفاده از پژوهش‌های تجربی تعریف تازه‌ای از استرس ارائه می‌کند و بر این باور است که نوع نگاه ما به موقعیت‌های استرس‌زا تعیین‌کننده تأثیر مثبت استرس یا اثر منفی آن است.

استرس را سرکوب کن

استرس را سرکوب کن

نویسنده: کنفورد ند
مترجم (پیشنهاد کاربران): هما احمدی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): درسا
تعداد صفحه: ۲۶۹

با توجه به تأثیرات منفی که استرس می‌تواند بر بدن و ذهن ما داشته باشد، اهمیت مهار آن بسیار زیاد است. کنفورد ند در این کتاب ۳۵ روش برای غلبه بر استرس ارائه می‌کند تا در شرایط استرس‌زا بهتر عمل کنیم و در نهایت سالم‌تر بمانیم. این راهکارها همچنین کمک می‌کنند که تصمیم‌های درست‌تری بگیریم و پس از پشت‌سرگذاشتن موقعیتی استرس‌زا، احساس رضایت بیشتری به تصمیم‌ها و عملکرد خود داشته باشیم.

زمانی که تن نه می‌گوید

زمانیکه تن نه می‌گوید

نویسنده: گابور مته
مترجم (پیشنهاد کاربران): رویا منجم
انتشارات (پیشنهاد کاربران): علم
تعداد صفحه: ۴۸۸

استرس‌ها و آنچه در واکنش به رویدادهای روزانه زندگی‌مان در ذهن ما می‌گذرد تا چه اندازه بر جسم ما تأثیر دارند؟ نقش استرس در ایجاد بیماری‌های سخت و مزمن چقدر است؟ پاسخ این پرسش‌ها را می‌توان در این کتاب یافت. گابور مته در این کتاب دنبال نشان‌دادن نقش استرس و افکار ما بر سلامتی جسمی‌مان است و اینکه چگونه و تا چه اندازه جسم ما تحت‌تأثیر تنش‌های ذهنی‌مان قرار می‌گیرد.

مدیریت استرس

مدیریت استرس

نویسنده: ادوارد هالوول
مترجم (پیشنهاد کاربران): فهیمه رحمتی
انتشارات (پیشنهاد کاربران): عارف کامل
تعداد صفحه: ۱۱۰

ادوارد هالوول در این کتاب سعی دارد با نگاهی مدیریتی از استرس‌ها بهره بگیرد. او به استرس نگاهی صرفا منفی ندارد و می‌خواهد از آنها استفاده مثبت هم بکند. او با سرکوب و حذف کامل استرس‌ها از روزمره مخالف است و اعتقاد دارد می‌شود از آنها مانند محرکی برای دستیابی به اهداف و منافع شخصی استفاده کرد. اگر شما هم دنبال تبدیل استرس‌ها به کارهای مثبت هستید، این کتاب می‌تواند انتخاب مناسبی برای یادگیری این مهارت باشد.

391805