نفت برنت بیش از 2 دلار رشد کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات با 2 دلار و 20 سنت معادل 2.19 درصد افزایش به 102 دلار و 78 سنت رسید.
تصویر نفت برنت بیش از 2 دلار رشد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، پس از آنکه کشورهای مصرف کننده برنامه خود برای آزاد سازی نفت از محل ذخایر استراتژیک خود را اعلام کردند، قیمت نفت علیرغم افزایش 2 درصدی در روز جمعه شاهد ثبت دومین هفته متوالی کاهشی بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 2 دلار و 20 سنت معادل 2.19 درصد افزایش به 102 دلار و 78 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز گذشته با 2 دلار و 23 سنت افزایش به 98 دلار و 26 سنت رسید. اما در پایان معاملات هفتگی نفت برنت 1.5 درصد و نفت خام آمریکا یک درصد افت داشت. طی هفته های اخیر قیمت ها در بازار نفت به شدت پر نوسان بوده است.

کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده اند که طی 6 ماه آینده 60 میلیون بشکه نفت به بازار تزریق خواهند کرد. به گفته فیل فلین تحلیلگر موسسه پرایس فیوچرز گروپ، پایین آوردن مصنوعی قیمت تنها تقاضا را بالا می برد و این موجب خواهد شد تا عرضه بیشتر تزریق شده به بازار خیلی سریع جذب شود.

تحلیلگران موسسه ای ان زد هم در یادداشتی نوشتند، اقدام آمریکا و سایر کشورهای مصرف کننده مانع از آن خواهد شد که کشورهای تولید کننده از جمله اعضای اوپک و تولید کنندگان نفت شیل آمریکا حتی با وجود قیمت حدودا 100 دلاری نفت به تولید خود سرعت ببخشند.

استفن برنوک تحلیلگر موسسه پی وی ام هم گفت، این تردیدها همچنان باقی است که آیا عرضه نفت از محل ذخایر استراتژیک می تواند جای خالی نفت روسیه را پر کند یا نه.

بانک آمریکایی ج پی مورگان انتظار دارد تزریق نفت به بازار در کوتاه مدت نقش مهمی در جبران کاهش یک میلیون بشکه ای عرضه نفت روسیه ایفا کند که احتمالا به صورت دائمی از بازار حذف خواهد شد.

منبع: تسنیم

391767