آمریکا بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا تحریم هایی را علیه صرافی گارانتکس (Garantex) و بازار دارک‌نت هایدرا (Hydra) اعمال کند.
تصویر آمریکا بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال روسیه را تحریم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده به تازگی اعلام کرده است که در نظر داد تحریم هایی را علیه صرافی گارانتکس (Garantex) و بازار دارک‌نت هایدرا (Hydra) اعمال کند.

وزارت خزانه داری در اطلاعیه روز سه شنبه خود اعلام کرد برای تحریم این بازار دارک‌نت و صرافی مستقر در روسیه با وزارت دادگستری، اداره تحقیقات فدرال، اداره مبارزه با مواد مخدر، دپارتمان تحقیقات جنایی سرویس درآمد داخلی و تحقیقات امنیت داخلی همکاری خواهد کرد. این اقدام سازمان‌های دولتی آمریکا درست همان روزی صورت گرفت که پلیس جنایی فدرال آلمان اعلام کرد سرورهای Hydra در آلمان را تعطیل کرده و بیش از 25 میلیون دلار بیت کوین (BTC) متصل به این بازار را ضبط نموده است.

به گفته وزارت خزانه‌داری، این تحریم‌ها بخشی از یک تلاش بین‌المللی با هدف «ایجاد اختلال در گسترش خدمات مخرب سایبری، داروهای خطرناک و سایر فعالیت های غیرقانونی» بود. جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است اپراتورهای باج‌افزار و کسانی که در جرایم سایبری دیگر شرکت می‌کنند، در روسیه «مصونیت» دارند و همین امر تهدیدی بالقوه برای منافع ایالات متحده تلقی می شود.

آژانس دولتی ایالات متحده مدعی شد که صرافی گارانتکس الزامات قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را «عمداً نادیده گرفته است». از سوی دیگر، تحقیقات اداره دارایی های خارجی حاکی از آن است که بیش از 8 میلیون دلار مرتبط با حملات باج افزار از طریق هایدرا منتقل شده است، در حالی که گارانتکس انجام بیش از 100 میلیون دلار از تراکنش های “مرتبط با خلافکاران و بازارهای دارک‌نت” را تسهیل کرده است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

391373