عدم اعزام دختران وزنه‌ بردار به مسابقات جوانان جهان

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌ برداری زنان گفت: با توجه به زمان باقی مانده تا مسابقات جوانان جهان بهتر است تا دختران راهی این رقابت‌ها نشوند.
تصویر عدم اعزام دختران وزنه‌ بردار به مسابقات جوانان جهان

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر خورشیدی اظهار داشت: مسابقات جوانان جهان یونان اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود. در جلسه‌ای که با علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری داشتم، صلاح دیده شد تا اردوها آخر ماه رمضان برگزار شود. امسال مسابقات سخت و فشرده بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جوانان و نوجوانان آسیا ازبکستان و بازی‌های آسیایی را در پیش داریم.

وی افزود: همچنین با رییس فدراسیون موضوع عدم اعزام دختران به مسابقات قهرمانی جهان را مطرح کردم زیرا اردوهای تیم ملی برگزار نشد و زمان زیادی هم برای‌ آمادگی آنها نداریم. علاوه بر آن صلاح دانستم تا با توجه به فشردگی زمان مسابقات آسیایی و اسلامی دختران راهی یونان نشوند اما با نفرات بیشتری در مسابقات آسیایی شرکت کنیم.

مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری زنان عنوان کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا مسابقات جوانان جهان بهتر است تا دختران راهی این رقابت‌ها نشوند زیرا در کنار مسایلی که مطرح شد، آماده شدن ویزای شینگن و قوانین سخت تست دوپینگ زمان زیادی می‌برد. به همین دلیل به مرادی پیشنهاد دادم تا در مسابقات جهانی شرکت نکنیم.

وی ادامه داد: در خصوص پسران وزنه بردار باید از سیدعلی حسینی بپرسید که آیا به این مسابقات اعزام می‌شوند یا خیر و از وی نقل قول نمی‌کنم. تصمیم نهایی را مرادی می‌گیرد.

خورشیدی یادآور شد: در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ دختر را به اردو دعوت می‌کنیم و امیدوارم در این مسیر از حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برخوردار شویم. در اعزام دختران به بازی‌های آسیایی موضوع حدنصاب ورزشکاران مهم است و اخطارهای لازم را به ورزشکاران دادم تا با آمادگی ۸۵ درصد به اردو بیایند. زیرا زمان نداریم و باید بزودی برای این بازی‌ها آماده شویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پوپک بسامی و پریسا جهانفکریان به این بازی‌ها اعزام می‌شوند، گفت: اسامی همه را اعلام کردیم اما آنها باید از فیلتر کمیته ملی المپیک رد شوند و نظر مسوولان بر این است تا کیفی‌گرایی کنیم و تعداد کمتری راهی این مسابقات شوند. وزنه‌بردارانی راهی این بازی‌ها خواهند شد که توانایی و شایستگی بیشتر و رکورد بهتری داشته باشند. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته حمایت بیشتری از دختران وزنه بردار کنند. این پتانسیل را داریم تا در بخش زنان افتخارات لازم را کسب کنیم.

منبع: ایرنا

391059