رئیس پارلمان اروپا: اوکراین به هرقیمتی شده باید پیروز جنگ باشد

متسولا به رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: من به اینجا آمده‌ام تا مطمئن شوم که شما هرآنچه برای پیروزی در این جنگ نیاز دارید را در دست دارید؛ چون اگر شما پیروز شوید، جهان پیروز شده است.
تصویر رئیس پارلمان اروپا: اوکراین به هرقیمتی شده باید پیروز جنگ باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا در این دیدار گفت: شما دارید برای ما می‌جنگید، برای اصول اساسی که این قاره به مدت چندین قرن از آن دفاع کرده است.

متسولا با اشاره به اینکه اکنون لحظه‌ای فرارسیده که اوکراین به هرقیمتی شده باید پیروز جنگ باشد، به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: من به اینجا آمده‌ام تا مطمئن شوم که شما هرآنچه برای پیروزی در این جنگ نیاز دارید را در دست دارید؛ چون اگر شما پیروز شوید، جهان پیروز شده است.

زلنسکی در پاسخ گفت: در دیپلماسی بین‌المللی، برای ما رنگ یا منطقه خاکستری معنا ندارد، مسئله بقا بسیار ضروری است... از حمایت شما سپاسگزارم.

متسولا همچنین با حضور در پارلمان اوکراین خطاب به نمایندگان گفت: اولاً، حمله به کشور شما، روسیه را در تقابل مستقیم با اروپا، جامعه بین‌المللی و نظم قانون محور جهانی قرار می‌دهد. ما نمی‌گذاریم پوتین با خیال راحت چنین کاری کند. به تحریم‌های سخت‌تری نیاز داریم.

او ادامه داد: دوماً، اتحادیه اروپا تمایل شما برای عضویت در این اتحادیه را به رسمیت‌ می‌شناسد و شما می‌توانید روی من، به عنوان رئیس پارلمان اروپا، برای تحقق این رویای خود حساب کنید.

وی افزود: سوماً، ما از خانواده‌های شما که مجبور به فرار شده‌اند مراقبت می‌کنیم، تا زمانی‌که بتوانند با امنیت به خانه‌شان برگشته و زندگی خود را از نو بسازند.

رئیس پارلمان اروپا در ادامه گفت: همچنین زمانی که این حمله غیرقانونی، بی‌اساس و غیرقابل توجیه به پایان برسد، به شما کمک می‌کنیم تا شهرهایتان را از نو بسازید.

منبع: ایسنا

390648