solscan چیست؟

سول اسکن یک مرورگر بلاک‌ چین است.
تصویر solscan چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، سول اسکن مرورگر بلاک‌چینی شبکه سولانا است. این مرورگر امکان دسترسی به داده‌های بلاک‌چین همچون تراکنش‌ها، قراردادها، حساب‌ها و موارد دیگر را به شما ارائه می‌دهد. Solana یک بلاک‌چین مبتنی بر گواه اثبات سهام (PoS) است که توسعه‌دهندگان پروژه می‌توانند در آن برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp)، توکن و قراردادهای هوشمند بسازند. مانند هر بلاک‌چین فعال دیگری، کاربران سولانا نیز به ابزاری برای دسترسی به داده‌های بلاک‌چین نیاز دارند. مشابه BscScan و EtherScan (مرورگر بلاک‌چین اتریوم)، سولانا ‌نیز یک Block Explorer اختصاصی (مرورگر بلاک‌چین) به نام SolScan است.در این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین ویژگی‌های این مرورگر و روش استفاده از آن را بررسی کنیم.

سول اسکن چیست | solscan

سول اسکن یک مرورگر بلاک‌چین است که برای یافتن اطلاعات در بلاک‌چین Solana استفاده می‌شود. SolScan داده‌های پیچیده تراکنش را به اطلاعات قابل فهم تبدیل می‌کند. این مرورگر بلاک هر چیزی که روی زنجیره ضبط شده است، از جمله تراکنش‌های رمزنگاری، آدرس‌ها، قراردادهای هوشمند، بلوک‌ها، توکن‌ها و موارد دیگر را در دسترس شما قرار می‌دهد. استفاده از آن رایگان است و نیازی به حساب کاربری ندارد؛ اما می‌توانید برای دسترسی به امکانات بیشتر، یک حساب کاربری ایجاد کنید و وارد حساب آن شوید.

ضرورت استفاده از SolScan

استفاده از مرورگر بلاک برای هر کسی که در یک شبکه تراکنش انجام می‌دهد، ضروری است. اگر نمی‌دانید سرمایه‌ شما کجا رفته یا تراکنش انجام شده‌ است یا خیر، می‌توانید از SolScan استفاده کنید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است. تمام اطلاعات سول اسکن مستقیما از بلاک چین سولانا می‌آید؛ بنابراین می‌توانید از صحت آن مطمئن باشید. استفاده از SolScan یا هر مرورگر بلاک‌چین دیگری به شما کمک می‌کند تا مکانیزم DAppهایی را که با آن‌ها تعامل دارید و تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید را درک کنید.

سول اسکن از همان فرمت EtherScan استفاده می‌کند که درک آن آسان است. البته بسیاری از کاربران رابط کاربری اتراسکن را به مرورگر SolScan ترجیح می‌دهند. استفاده از این مرورگر رایگان است و دارای چندین ابزار مفید، فهرست و نمودارهای تحلیلی است. SolScan همچنین شامل مجموعه‌ای از APIهای عمومی است که می‌توانند داده‌های فوری را از سول اسکن به برنامه‌های شخصی و ابزارهای شخص ثالث اعمال کنند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

390429