استفاده از یوان دیجیتال در بازیهای آسیایی

یک شرکت داده مستقر در هانگژو تأیید کرده است که در حال کار بر روی استفاده از یوان دیجیتال و متاورس در بازی‌های آسیایی 2022 است.
تصویر استفاده از یوان دیجیتال در بازیهای آسیایی

به گزارش سایت خبری پرسون، مهندسی سیستم داده Zhengyuan فاش کرد که در حال توسعه انسان های مجازی برای متاورس است، در حالی که با بانک های محلی برای اجرای آزمایشی یوان دیجیتال کار می کند.

هانگژو، شهر میزبان بازی‌های آسیایی سپتامبر(شهریور) و مرکز استان ژجیانگ، یک درخواست دهنده پیشرو برای قرار گرفتن در میان شهرهای آزمایشی برای دسته آتی آزمایش‌های یوان دیجیتال بوده است.

پس از اینکه دولت استانی اشاره کرد بازی‌های آسیایی رویدادی کلیدی در نمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خواهد بود، بانک مرکزی چین حمایت خود را از آزمایشهای یوان دیجیتال در ژجیانگ تأیید کرد.

CBDC چین – یوان دیجیتال یا e-CNY – تا پایان سال 2021 به بیش از 11.24 میلیارد دلار در معاملات تاریخی رسید و اولین حضور بین المللی خود را در بازی های المپیک زمستانی داشت.

علاوه بر این، یک متاورس برای بازی‌های آسیایی ساخته خواهد شد و غول مخابراتی دولتی China Telecom اعلام کرد که یک پلت فرم مشاهده VR/AR با 5G برای این رویداد ورزشی در دست ساخت است.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

390251