ایلان ماسک:

قصد دارم یک شبکه اجتماعی راه اندازی کنم

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیسکس، به تازگی در توییتر خود از ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید و بدون سانسور خبر داد.
تصویر قصد دارم یک شبکه اجتماعی راه اندازی کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیسکس، به تازگی در توییتر درباره لزوم ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید و بدون سانسور صحبت کرده است. او با انتقاد از توییتر و سیاست‌های آن، ادعا کرده است که این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی با عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، دموکراسی را زیر سوال می برد!

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا به فکر ساختن یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید با یک الگوریتم منبع باز است که در آن آزادی بیان در اولویت قرار دارد و تبلیغات به حداقل می رسد، پاسخ داد: «من به طور جدی به این موضوع فکر می کنم».

این بحث روز جمعه از زمانی آغاز شد که ماسک طی یک نظرسنجی توییتری، از 79.2 میلیون دنبال کننده خود خواست بگویند آیا معتقدند “توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است یا خیر”.

رئیس تسلا تأکید کرد: «پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید.» پس از 24 ساعت، این نظرسنجی با بیش از 2 میلیون رای به پایان رسید و 70.4 درصد پاسخ ها به این پرسش منفی بود.

وی در توییت بعدی پرسید: “آیا به پلتفرم جدیدی نیاز است؟”

گفتنی است که در حال حاضر، چند پلتفرم خود را به عنوان جایگزین هایی با آزادی بیان معرفی می کنند، اما هنوز هیچ کدام به توییتر نزدیک نشده اند. به عنوان مثال، Parler به عنوان جایگزینی برای توییتر مورد توجه قرار گرفته است، اما یک سرویس متمرکز مشابه است.

برخی از پلتفرم‌ها با پروتکل‌های غیرمتمرکز و منبع باز ساخته شده‌اند. برای مثال Gab و Truth Social که پلتفرمی است که اخیراً توسط رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ پس از ممنوعیت توئیتر راه‌اندازی شده است. Truth Social مطرح نشد و حتی خود ترامپ به سختی از آن استفاده می کند. Mastodon، Diaspora، Misskey، Friendica، Pleroma و Twister نمونه های دیگری از این دست برنامه ها هستند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

390248