اعلام ارتقای شانگهای اتریوم توسط بنیاد اتریوم

بنیاد اتریوم اخیرا از جزئیات آزمایش و طراحی ارتقاء بعدی خود رونمایی کرد.
تصویر اعلام ارتقای شانگهای اتریوم توسط بنیاد اتریوم

به گزارش سایت خبری پرسون، بزرگ‌ترین پلتفرم قراردادهای هوشمند، اتریوم (ETH)، در حال نزدیک‌تر شدن به انتقال به الگوریتم اثبات سهام (PoS) خود یعنی The Merge (ادغام) است.

(ادغام) است. بنیاد اتریوم اخیرا از جزئیات آزمایش و طراحی ارتقاء بعدی خود رونمایی کرد.

EVM جدید و برداشت های Beacon Chain تجدید نظر شده چه تغییری در شانگهای ایجاد می کنند؟

آقای تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده و محقق برجسته اتریوم، خلاصه‌ای از جلسه شماره ۱۰ All Core Devs (ACD) را منتشر کرده است. این سند آخرین پیشرفت در مورد شبکه آزمایشی قبل از ادغام و مراحل بعدی در توسعه اتریوم را تشریح می کند.

شبکه آزمایشی Kiln اخیراً به عنوان آخرین مرحله آزمایشی قبل از The Merge راه اندازی شد. Kiln به دنبال شبکه آزمایشی مهم Kintsugi، برای آزمایش تراکنش ها و زیرساخت ها طراحی شده است. پس از بسته شدن Kiln، فرآیندهای The Merge در شبکه‌های آزمایشی عمومی اتریوم مانند Ropsten ،Goerli ،Sepolia و غیره شبیه‌سازی می‌شوند.

آقای بیکو تاکید کرد که امنیت انتقال یک اولویت اصلی برای جامعه ACD است.

در حالی که به این انتقال نزدیک می شویم و این یک لحظه فوق‌العاده هیجان‌انگیز برای کل جامعه است، امنیت انتقال، بیش از هر زمان دیگری، اولویت شماره ۱ برای The Merge است.

مهندسان اتریوم کار بر روی ارتقاء شانگهای را آغاز کردند. دستور کار آن شامل معرفی EVM Object Format یا EOF، نوع جدیدی از قراردادهای هوشمند با عملکرد پیشرفته است.

فعال‌سازی شانگهای، EIP-4895 را پیاده‌سازی می‌کند که امکان برداشت Beacon Chain را فراهم خواهد کرد. گزینه برداشت جزئی به استیک کنندگان اتریوم این امکان را می دهد که پاداش ها را برداشت کنند و ۳۲ سپرده اتریوم دست نخورده باقی بماند.

کاهش کارمزد های L2 در اتریوم

کارمزدهای کاهش یافته برای L2 های اتریوم یکی از چشمگیرترین نوآوری های هاردفورک شانگهای است. تصمیم گرفته شد که کارمزد از ۱۶ گس در هر بایت CALLDATA (عملکرد حیاتی اتریوم) به ۳ گس/بایت کاهش یابد.

سپس، EIP-4844 یک طرح جدید تراکنش‌های Shard Blob را پیاده‌سازی می‌کند. همانطور که قبلا توسط U.Today پوشش داده شد، این طرح، راه را برای اشتراک گذاری کامل در رمان اتریوم هموار می کند.

در ماه آوریل (فروردین)، توسعه‌دهندگان اتریوم پیاده‌سازی‌ها را نهایی می‌کنند. همچنین چندین devnet کوتاه مدت را اجرا خواهند کرد تا بازخورد جامعه را دریافت کنند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

390153