آمادگی کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون ۲۰ ماده ای با اولویت شرکت های دانش بنیان توسط مجلس تهیه شده است گفت: همه شرایط برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور مهیاست.
تصویر آمادگی کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

به گزارش سایت خبری پرسون، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به نامگذاری شعار امسال بعنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، افزود: مسوولان ملکفند در تامین نیازها و طرح های خود با اولویت از امکانات و تولیدات دانش بنیان استفاده کنند و تسهیلات و کمک های فنی لازم را در اختیار این شرکت ها قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی مواقع تولید بر اساس روش های قدیمی انجام می شود ادامه داد:بیشتر روش های قدیمی تولید محصولات، کالاها و خدمات انرژی بر است و هزینه تمام شده آنها بیشتر است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مناسب ترین نوع تولید، تولید به روز و بر اساس تکنولوژی روز و فناوری ها و ایده های جدید است با این وجود، تقویت روش های تولید محصولات و کالاهای دانش بنیان، افزایش بهره وری و اشتغال زایی را برای جامعه بدنبال دارد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه امروز تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند خاطر نشان کرد: توجه به استفاده از روش های تولید کالاهای دانش بنیان موجب اشتغال بیشتر افراد تحصیل کرده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور کم است بیان کرد: برغم اینکه بسیاری از این شرکت ها کالاهای خوبی تولید می کنند اما حمایت لازم از آنها نمی شود و حتی محصولات تولیدی آنها توسط دستگاه های اجرایی هم خریداری نمی شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز و ایام ولادت خورشید فروزان عالم وجود، حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های همدل، و با تبریک ویژه به خانواده‌های معظم شهیدان و همچنین جانبازان، ایثارگران و خدمتگزاران ملت در میدان‌های مختلفِ علم، سلامت، امنیت و مقاومت، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

منبع: ایرنا

390095