تصادف‌ جاده‌ای در نوروز امسال20 درصد کاهش یافت

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود افزایش ۴۵ درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۱، میزن تصادف و تلفات جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.
تصویر تصادف‌ جاده‌ای در نوروز امسال20 درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسین اشتری، روز جمعه در بازدید از پلیس راه شریف‌آباد پاکدشت و محور امام رضا (ع) افزود: با وجود افزایش میزان سفرهای نوروزی، هم اکنون تردد خودروها در مسیرها به صورت طبیعی در حال تردد هستند و هیچ گره ترافیکی نداریم.

وی ادامه داد: با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی و بازگشت مسافران در موج اول، مسیر مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه شده است.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به بارش نزولات آسمانی در استان‌های شمالی، امسال مسافران بیشتر مسیرهای های منتهی به سمت استان های جنوبی را انتخاب کردند.

اشتری با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از حوادث جادهای مربوط به واژگونی خودرو ها است، خاطرنشان کرد: از مسافرین نوروزی درخواست می‌شود تا در مسیر های طولانی، حتما استراحت لازم داشته و با خستگی و خواب آلودگی مسیر را ادامه ندهند و طول سفر را نیز جزئی سفر بدانند.

فرمانده کل انتظامی یادآور شد: عوامل پلیس به همراه دیگر دستگاه‌ها همچون هلال احمر، اورژانس و راهداری در طول ایام سفر در کنار مردم هستند تا نوروز با رعایت قانون از سوی مردم بدون حادثه تلخ سپری شود.

منبع: ایرنا

390094