ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت در سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: چشم‌انداز تولید از منطقه غرب کارون حدود یک میلیون بشکه نفت خام در روز بوده که عمده آن از میدان‌های مشترک است.
تصویر ایجاد ظرفیت تولید روزانه ۴ میلیون بشکه نفت در سال جاری

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت در حاشیه بازدید از مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز اروندان به همراه سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان و عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و جمعی از مدیران‌عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جنوب، اظهار کرد: هدف از سفر به خوزستان دیدار و حضور در جمع راهیان نور و دیگری بازدید و سرکشی از میدان‌های نفتی به ویژه میدان‌های مشترک غرب کارون بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری تأکیدهای ویژه‌ای بر توسعه و استفاده حداکثری از میدان‌های مشترک دریایی و خشکی داشته که مورد تأیید رئیس‌جمهوری و وزیر نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: چشم‌انداز تولید از منطقه غرب کارون حدود یک میلیون بشکه نفت خام در روز بوده که عمده آن از میدان‌های مشترک است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در مجموع در غرب کارون رقم سرمایه‌گذاری مورد نیاز به‌ منظور توسعه اولیه ۱۲ میلیارد دلار است که ۸ میلیارد دلار آن حداقل برای میدان‌های مشترک است، افزود: از برنامه‌های مشترک در سال ۱۴۰۱ می‌توان به شتاب‌بخشی به توسعه میدان آزادگان جنوبی و تعیین تکلیف قرارداد فاز دوم میدان مشترک یادآوران با ارزش ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

وی با اشاره به توسعه یکپارچه فازهای دوم آزادگان شمالی و آزادگان جنوبی که حدود ۷.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، بیان کرد: اولویت ما توسعه و تولید حداکثری از میدان‌های مشترک است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها در منطقه غرب کارون جمع‌آوری‌گازهای مشعل است که این نوید به مردم داده می‌شود تا پایان نیمه نخست امسال همه گازهای مشعل غرب کارون، آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و بخشی از گاز میدان دارخوین جمع‌آوری شود.

خجسته‌مهر یادآور شد: در شرکت مناطق ملی نفتخیز جنوب یکی از اولویت‌ها ما افزون بر نگهداشت توان تولید، توسعه تکمیلی برخی از ساختارهای نفتی و زمین‌شناسی است.

وی تعهد شرکت‌های نفتی و تأکید بر ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در استان را حائز اهمیت خواند و گفت: خوشبختانه در ۶ ماه گذشته تاکنون با تلاش ویژه در شرکت‌های تولیدی و انجام پروژه‌ها توانستیم حداکثر ظرفیت تولید را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۱ افزایش ظرفیت تولید بوده که امید است به ظرفیت تولید بالای ۴ میلیون بشکه در روز برسیم.

وی در پایان افزود: هیچ‌گونه منعی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی وجود ندارد اما اولویت ما استفاده از شرکت‌های داخلی است.

منبع: مهر

389912