برخی از تراکنش ها به دارک نت مرتبط بودند

بایننس حساب سزار مایا را برای تراکنشی که حتی 1 درصد از حرکات او را نشان نمی داد، مسدود کرد.
تصویر برخی از تراکنش ها به دارک نت مرتبط بودند

به گزارش سایت خبری پرسون، چه چیزی بدتر از این است که پول در حساب خود داشته باشید و سپس ناگهان ایمیلی دریافت کنید که می گوید نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید زیرا احتمالاً از فعالیت های غیرقانونی می آید؟ این همان اتفاقی است که برای گروهی از کلمبیایی‌های جوان که قبلاً در بایننس کریپتو معامله می‌کردند اتفاق افتاد – و از این موضوع چندان خوشحال نیستند.

به گفته FIOD (سرویس اطلاعات و تحقیقات مالیاتی هلند)، برای بیش از پنج ماه، گروهی از کاربران کلمبیایی در رسانه های اجتماعی گزارش داده اند که حساب های آنها توسط بایننس مسدود شده است زیرا آنها از فعالیت های غیرقانونی پول دریافت کرده اند. برخی حتی گزارش دادند که وجوه از حساب های آنها بدون هیچ مجوزی کم شده است

چندین کاربر Binance گزارش داده اند که برای بیش از 5 ماه مسدود شده اند

یکی از کسانی که تحت تاثیر قرار گرفته اند آندریا تورنته است که در مصاحبه ای برای سایت خبری رمزنگاری آمریکای لاتین Criptonoticias گفت که 15 روز پیش مجبور شد از طریق وکیل خود به کانال های قانونی متوسل شود تا حساب خود را بازیابی کند که از امروز مسدود شده است.

با این حال، او پاسخ رسمی از نماینده قانونی Binance در کلمبیا یا از مقامات مربوطه دریافت نکرده است. علاوه بر این، او گفت که تنها حساب‌هایی که مسدود شده‌اند مربوط به افرادی هستند که اعلان مسدودسازی را از FIOD دریافت نکرده‌اند.

به طور کلی، این هفته آخرین مهلتی است که تا آن زمان باید به نماینده قانونی Binance برای کلمبیا و سایر مقامات اطلاع داده شود.

برخی از کاربران تا 1 میلیون دلار در حساب خود دارند. یکی از کاربران گفت که بیش از یک میلیون دلار در صرافی داشته است که حسابش به حالت تعلیق درآمد. این امر باعث شد که او نتواند از رالی بیت کوین سود ببرد و به دستاوردهای خود را نقد کند، و همچنین بسیاری دیگر مانند خوان پومبو، که 143000 دلارش مسدود شده بود، که – همانطور که خودش می گوید – او را به معنای واقعی کلمه ورشکست کرد.

اگرچه همه معامله‌گران رمزارز آسیب‌دیده مقادیر مشابهی از پول ذخیره‌شده در این پلتفرم نداشتند، این گروه مایل است « تا آخرین عواقب» برای احقاق حق پیش برود، حتی اگر مجبور باشند بیش از آنچه در حساب‌های خود دارند برای وکلا خرج کنند.

کاربران می توانند قانونی بودن وجوه خود را اثبات کنند

برخلاف بایننس، معامله‌گران ارزهای دیجیتال آسیب دیده ادعا می‌کنند که ابزاری برای اثبات منشأ وجوه خود از طریق صورت‌های مالی خود دارند. بنابراین همه چیز هنوز از دست نرفته است، و اگر ثابت کنند که فرصت کسب سود را به دلیل سهل انگاری پلتفرم از دست داده اند، می توانند در واقع مقداری پول به دست آورند.

به عنوان مثال، Torrente از پلتفرم برای آربیتراژ USDT استفاده کرد و از تغییرات قیمت در صرافی‌های Cali، کلمبیا و بایننس استفاده کرد.

برخی از تراکنش ها به دارک نت مرتبط بودند

مورد خاص دیگر مربوط به سزار مایا است که توانست از طریق کاوشگر بلاک چین Chainalysis تأیید کند که بدون اینکه از آن مطلع باشد، از افرادی درگیر با دارک نت، ارزهای دیجیتال خریداری کرده است. با این حال، بایننس حساب او را برای تراکنشی که حتی 1 درصد از حرکات او را نشان نمی داد، مسدود کرد.

وکیل مایا به او اطمینان داد که شرکت نمی تواند وجوه او را نگه دارد، زیرا اثبات حسن نیت در خرید دارایی های او آسان است. علاوه بر این، سایر کاربرانی که با همین مشکل مواجه بودند، اکانت و تمام وجوه آن‌ها مسدود شد.

به گفته Torrente، غول آسیایی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و گفت که کاربران باید به FIOD یا پلیس هلند که نهادی است که دستور مسدود کردن وجوه را صادر کرده است نامه بنویسند.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

389617