درستکار:

روسیه یکی از قدرت‌های کشتی جهان است

درستکار گفت: روسیه قدرت اول جهان است و کیفیت کشتی جهان را بالا می برد. نبودن آنها به کشتی آسیب می زند و امیدوارم آنها در مسابقات باشند.
تصویر روسیه یکی از قدرت‌های کشتی جهان است

به گزارش سایت خبری پرسون، پژمان درستکار درباره وضعیت تیم ملی و اینکه سال 2021 سال خوبی داشت اما برخی می گویند سال 2022 مانند سال قبل نمی شود، اظهارداشت: پیش بینی کردن سخت است اما امیدوارم خیلی بهتر از سال 2021 باشد، این آرزوی قلبی من است. فروردین سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که هم قهرمانان کشور روی تشک می روند و هم ادامه چرخه انتخابی است. در چند وزن اگر ورزشکاران قهرمان شوند به مسابقات جهانی صربستان می روند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به دیگر برنامه های تیم ملی، خاطرنشان کرد: ما همچنین مسابقات جام تختی را داریم که همزمان 3 ورزشکاری که طلا بگیرند به مسابقات بین المللی اعزام می شوند البته هنوز تصمیمی درباره اینکه در چه رویدادی شرکت کنند نگرفته ایم. اردوهای ما هم تا آخر فروردین برگزار می شود هر چند خارج از اردو هم روی تمرینات ورزشکاران نظارت داریم. بعد از جام تختی برای مسابقات جهانی اردوها را متمرکز برگزار می کنیم.

* چرخه انتخابی وحی منزل نیست

وی درباره اینکه اگر در 70 کیلو یگانه جعفری در مسابقات قهرمانی آسیا طلا بگیرد آیا به قهرمانی جهان اعزام می شود و اینکه تکلیف امیرمحمد یزدانی در این وزن چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: او در صورتی که طلا بگیرد به مسابقات جهانی می رود. ما قبلا چرخه را گفته بودیم و با یک مسابقه همه چیز تمام نمی شود. اینکه یگانه جعفری طلا بگیرد، یزدانی فراموش می شود، این طور نیست. ما مسابقات مختلفی سال آینده داریم و هدف گذاری ما المپیک پاریس است. این چرخه ای است که ما اعلام کردیم و اگر در طول زمان ایراداتی داشته باشد، وحی منزل نیست و در طول زمان برطرف می کنیم.

* همه تورنمنت ها را رصد می کنیم

درستکار درباره برگزاری مسابقات قهرمانی اروپا و ارزیابی اش از حریفان نمایندگان کشورمان، گفت: قطعا هر مسابقه ای که برگزار می شود حتی تورنمنت بین المللی مورد رصد کادر است. ورزشکارانی که چهره هستند و ممکن است برای ما مشکل ایجاد کنند حتما مورد رصد و آنالیز کادر فنی قرار می گیرند. هر مسابقه ای که برگزار شود حتما ما آنها را بررسی می کنیم.

* در اولین فرصت 3 کشتی گیر طلایی را به مسابقات اعزام می کنیم

وی در پاسخ به این سوال که 3 طلایی مسابقات جهانی نروژ خیلی وقت است کشتی نگرفته اند و آیا فاصله کشتی نگرفتن آنها تا اولین رویداد که احتمالا خرداد است، زیاد نیست، یادآور شد: چرا زیاد است اما زارع و قاسم پور در لیگ کشتی گرفته اند و دیگر اینکه قرار بود به آمریکا برویم که این برنامه بهم خورد. هیچ تورنمنتی در اسفند نبود که بتوانیم این 3 کشتی گیر را اعزام کنیم و هر رویدادی در اولین فرصت باشد آنها را می فرستیم. در مسابقات درون اردویی سعی می کنیم این نقیصه را برطرف کنیم.

* در جریان ریز کارهای استیوسون نیستم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا روی بازگشت گیبل استیوسون حساب می کنید، گفت: الان نمی توانم در مورد آن اظهارنظر کنم چون من خیلی در جریان کارهای او نیستم اما اینطور که شنیدم قراردادی بسته که نمی تواند دیگر کشتی بگیرد اما اگر قرار باشد بیاید حتما طبق قوانین آمریکا باید در انتخابی کشتی بگیرد و ما 2-3 ماه قبل متوجه می شویم.

* نبود روسیه به کشتی جهان آسیب می زند

درستکار درباره اینکه شرایط روسیه را چطور می بینید و فکر می کنید آنها به مسابقات نیایند، تصریح کرد: روسیه قدرت اول جهان است و کیفیت کشتی جهان را بالا می برد. نبودن آنها به کشتی آسیب می زند و امیدوارم آنها در مسابقات باشند. ما همیشه برای بهترین ها تمرین می کنیم و به این فکر نمی کنیم که روسیه نباشد. امیدوارم این مشکلات هم برطرف شود و کشتی گیران آنها بتوانند در مسابقات شرکت کنند. فکر می‌کنم تا جهانی مشکل‌شان برطرف شده و تمرینات ما هم برهمین اساس است که آنها در مسابقات هستند. بچه‌های ما اینطور فکر نمی‌کنند که روس‌ها در مسابقات نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به فاصله کوتاهی که بازیهای آسیایی و مسابقات جهانی دارند، ترکیب را چطور می چینید، خاطرنشان کرد: ما باید بایستیم تا پایان مسابقات جام تختی که چرخه‌مان کامل شود و من بعد اظهارنظر کنم. با توجه به زمان و ترکیب تیم ملی که پس از چرخه درمی‌آید می‌توان در این مورد صحبت کرد. مسابقات قهرمانی آسیا یک مرحله از چرخه است و در جام تختی مدال آوران ما اضافه می شوند و بعد از آن می توانیم تصمیم بگیریم چه کاری برای ورزش کشور به صلاح است آن را انجام دهیم.

منبع: فارس

389530