زمینه ظهور با توسعه ظلم‌ستیزی فراهم می‌شود/ عده‌ای کوته‌فکر با هر اقدام مبارزاتی مخالفند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با انتقاد از کج‌فهمی عده‌ای از این حدیث نبوی، تصریح کرد: یک عده افراد کوتاه‌فکر و ناآگاه می‌گویند «هرنوع اقدام اصلاحی و حرکت مبارزاتی با استکبار و هر قیامی صورت بگیرد برای اصلاح مفاسد، فایده ندارد چون تا زمین پر از ظلم و جور نشود امام زمان نمی‌آیند»
تصویر زمینه ظهور با توسعه ظلم‌ستیزی فراهم می‌شود/ عده‌ای کوته‌فکر با هر اقدام مبارزاتی مخالفند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در آخرین نمازجمعه سال 1400، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت حجت (علیه‌السلام)، اظهار کرد: میلاد مسعود خاتم الاوصیاء وجود اقدس بقیةالله ارواحنا فداه رو خدمت همه شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم.

وی ادامه داد: از مجموع برادران و خواهرانی که امروز از میدان شهدا تا حرم مطهر با چشمان گریان به‌دنبال آقایشان امام زمان (علیه‌السلام) راه افتادند، هم برای عرض تبریک به ساحت ولایتمدار امام هشتم (علیه‌السلام) و هم به‌خاطر نمایش و نشان دادن نماد انتظار که راه افتادن به دنبال امام زمان (علیه‌السلام) است، این مسیر را با پای پیاده طی کردند خیلی متشکرم؛ امیدوارم خدا قدم‌های شما را بر صراط نلرزاند و این عشق و احساس و دلدادگی پرهیجان شما مرد و زن را مورد عنایت خاصه خود حضرت قرار بدهد.

توجه امام زمان (علیه‌السلام) به محبان خود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران این را بدانید آنجایی که شما واقعأ با دلدادگی اشک می‌ریزید، با عشق برای امام زمان (علیه‌السلام) گریه می‌کنید، این را بدانید توجهات خود حضرت است، خودشان توجه می‌کنند و این حالت دست می‌دهد، این‌طور نیست ساده و معمولی بتوانیم در مسیر دلدادگی به حضرت این‌طور اشک بریزیم، این اشک‌ها و عشق‌ها توجه خودشان است.

وی به بیان نقلی از آیت‌الله خزعلی در رابطه با عنایت و نگاه امام زمان (علیه‌السلام) به محبین خود پرداخت و گفت: خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله خزعلی را، ایشان این جریان را نقل می‌کردند از یکی از دوستانشان که عرض کرده بود «یک سال روز جمعه با روز عرفه مصادف شده بود، فعالیت کردم هرجور شده خودم را به حج برسانم که روز جمعه در بیابان عرفات یقین دارم حضرت آنجا تشریف دارند، من هم روز جمعه در محضر حضرت باشم».

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: گفت روز جمعه رفتیم بیابان عرفات، از صبح دعای ندبه خواندم، با امام زمان (علیه‌السلام) مناجات کردیم و اشک می‌باریدیم، تمام روز ما در دعای عرفه همه توسلاتمان به وجود اقدس بقیه الله (علیه‌السلام) بود، نزدیک غروب گفت من مسئله‌دار شدم، با خودم گفتم امروز در این سرمزین این همه گریه کردیم و اشک باریدیم، آقا را صدا زدیم و سراغ آقا را هم همینجا دادند، گفتند «یسار جبل الرحمه»، در همین چادر هم حضرت هستند، چطور این همه اشک و ناله و فریاد و استغاثه، حضرت به ما توجهی نمی‌کردند؟ آدم یکی را صدا می‌زند، دو بار، سه بار، ده بار، دفعه یازدهم یک جواب می‌دهد، چطور ما این همه عرض حاجت کردیم و حضرت جواب ندادند؟

وی افزود: گفت این فکر باعث شد حال من بهم بخورد، حال مناجاتم از بین رفت، نماز مغرب و عشا را خواندیم و از بیابان عرفات رفتیم مشعر، رسیدیم آنجا اصلأ نه حال نمازی، نه حال دعا و ذکری، پتو را انداختم و خوابیدم چون هیچ حالی نداشتم، «یعنی درست است امام زمان همین نزدیکی بودند و جواب ما را ندادند؟»؛ گفت در مشعر خوابیدم و خواب دیدم خدمت حضرت رسیدم، به حضرات عرض کردم «آقا امروز در عرفات خیلی برای شما گریه کردیم و استغاثه کردیم، دعای ندبه خواندیم و اشک باریدیم، نشانی شما را هم همانجا داده بودند که همانجا تشریف دارید، این همه عجز و لابه شما به سراغ ما نیامدید و از ما خبر نگرفتید؟» حضرت فرمودند «از کجا معلوم به سراغ شما نیامدم؟»، عرض کردم «نشانی‌اش را بدهید که کجا سراغ ما آمدید؟» حضرت فرمودند «یادت هست وقتی دعای ندبه می‌خواندید و به این جمله رسیدید «اَبِرَضْویٰ‏ اَوْ غَیرِها اَمْ ذی طُویٰ»، به این جمله که رسیدید، جمله‌ای نیست که افرادی که دعای ندبه می‌خوانند به این جمله جوش بگیرند و تکرار کنند، یک مرتبه جمعیت شما جوش گرفتند، این جمله را نه یک بار، نه دو بار و نه سه بار، چند بار گفتند و خیلی گریه کردید و دو سه نفر شما از حال رفتند»، گفتم «بله آقا همینطور است»، گفتند «همان وقت دم خیمه ایستاده بودم و در صورت یکی یکی شما نگاه می‌کردم، برق اشک را در صورت شما می‌دیدم، اگر من به شما نگاه نمی‌کردم، اگر من به شما توجه نداشتم شما آن حال را پیدا نمی‌کردید، هروقت حال اینطوری به شما دست داد بدانید دارم شما را نگاه می‌کنم».

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: آقا نمی‌دانیم در کدام سرزمینی آقا، نمی‌دانیم در کدام بیابانی آقا اما برای شما هیچ‌چیز مانع نیست، هرکجا هستید الان آیا به‌صورت یکایک ما نگاه می‌کنید؟ این قطرات اشک را در صورت و رخساره ما می‌بینید؟ همه هیجان و توجه ما و همه حرکت‌های جهادی قوی و نیرومند ما با توجه خاص وجود مقدس امام زمان است، همه چیز را خودشان اداره می‌کنند، ما را هم خودشان اداره می‌کنند، حال ما را هم وجود بقیه‌الله خودشان اداره می‌کنند منتها بحث ما این است که در عین حال چقدر می‌توانیم بفهمیم و تحلیل کنیم باورمندی ما نسبت به امام زمان تا کجاست؟

وی به روایتی از پیامبر اکرم در تبیین فضای ظهور حضرت حجت (علیه‌السلام) پرداخت و اظهار کرد: این روایت جابر که از پیغمبر اکرم نقل شده، شاید متواترترین روایات نبوی در سنی و شیعه است؛ خدا رحمت کند مرجع بزرگوار مرحوم آیت‌الله صافی را که در کتاب «منتخب‌الاثر» این حدیث را بیان کردند، با 300 طریق از طرق حدیثی شیعه و با 150 طریق از طرق حیدثی عامه و اهل سنت که فرمودند « لَوْ لَمْ یَبْقَ مِنَ اَلدُّنْیَا إِلاَّ یَوْمٌ وَاحِدٌ لَطَوَّلَ اَللَّهُ ذَلِکَ اَلْیَوْمَ حَتَّى یَخْرُجَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِی فَیَمْلَأَ اَلْأَرْضَ عَدْلاً وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»، اگر از عمر دنیا یک روز باقی نماند، در همان یک روز مردی از اهل بیت من مبعوث خواهد شد و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند همانطور که پر از ظلم و جور شده باشد».

کوتاه‌فکری عده‌ای در قبال شرایط ظهور

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از کج‌فهمی عده‌ای از این حدیث نبوی، تصریح کرد: یک عده افراد کوتاه‌فکر و ناآگاه می‌گویند «هرنوع اقدام اصلاحی و حرکت مبارزاتی با استکبار و هر قیامی صورت بگیرد برای اصلاح مفاسد، فایده ندارد چون تا زمین پر از ظلم و جور نشود امام زمان نمی‌آیند»، کی زمین پر از ظلم و جور می‌شود؟ وقتی مقاسد زیاد شد؟ نه، وقتی که همه اهل زمین عدالت‌خواه و استکبارستیز بشوند، آن‌وقت زمین پر از ظلم و جور می‌شود.

وی اضافه کرد: یعنی اگر بنا شد مردم استکبار را قبول کردند، مردم حاکمیت ظلم و ظالم را پذیرفتند، با پذیرفتن حاکمیت ظلم و ظالم مردم ظلم‌پذیر، خودشان جزو ظالمند و دیگر ظالم با آنان کاری ندارد اما وقتی مردم قیام می‌کنند، حرکت می‌کنند و استکبارستیز و ظلم‌ستیز هستند، مستکبر و ظالم این مردم را می‌کشد، براندازی می‌کند و ظلم و جور زیاد می‌شود.

جنایت آل سعود علیه ظلم‌ستیزی

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جنایت رژیم آل سعود در به شهادت رساندن شیعیان عربستان اشاره و ابراز کرد: اگر شیعیان منطقه شرقی عربستان به امام زمان کاری نداشتند، اگر این‌ها با ظلم مبارزه نمی‌کردند، بچه 17 ساله‌شان را گردن نمی‌زدند، چون این‌ها قیام کردند، با ظلم جنگیدند و با استکبار مبارزه می‌کنند، بچه 17 ساله را گردن زدند؛ این بچه 12 سال بیشتر عمرش نبود، به اندازه یک بچه راهنمایی، این بچه را از پدر و مادر جدا کردند، بچه 12 ساله را بردند در زندان، 5 سال او را نگه داشتند، چرا بچه باید به زندان برود و او را بگیرند؟ بچه 12 ساله تروریست است؟ پدر و مادر هر روز منتظر هستند بچه ما را آزاد می‌کنند، یک مرتبه به آنان خبر بدهند «حالا که بچه‌تان 17 ساله شد او را گردن زدند».

وی متذکر شد: این ظلم و این پر شدن دنیا از ظلم و جور در حقیقت به خاطر این است که مردم ظلم‌ستیز هستند، مردم استکبارستیز هستند پس هرچه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در دنیا بیشتر بشود، ظلم و جور استکبار بیشتر می‌شود، آقا امام زمان (علیه‌السلام) تشریف می‌آوردند و وجود مقدس بقیه‌الله دنیا را پر از عدل و داد می‌کنند آن‌طوری که پر از ظلم و جور شده باشد پس روایت بر این مسئله دلالت دارد.

389447