قالیباف در گفتگوی تلویزیونی:

دولت باید در برج مراقبت اقتصاد بنشیند

محمد قالیباف گفت: در ابتدا باید بگویم که اقتصاد ما به شدت دولتی شده است. زمانی که بودجه بسته می‌شود، مردم با دقت و به حق فرآیند بررسی و تصویب بودجه را دنبال می‌کنند.
تصویر دولت باید در برج مراقبت اقتصاد بنشیند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی درباره مهم‌ترین ویژگی‌های بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: در ابتدا باید بگویم که اقتصاد ما به شدت دولتی شده است.

زمانی که بودجه بسته می‌شود، مردم با دقت و به حق فرآیند بررسی و تصویب بودجه را دنبال می‌کنند.

وی افزود: موضوع بودجه با زندگی مردم و اقتصاد کشور گره خورده است و بسیار اهمیت دارد، امروز در کشور ناترازی زیادی در سیاست‌های مالی خود داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اولویت ما تولید است، اما واقعیت این است که ما هنوز در مسیر واقعی تولید نیافتادیم.

قالیباف ادامه داد: راه‌حل این مشکل این است که ما روی سرمایه‌گذاری متمرکز شویم و بهره‌وری را افزایش دهیم و طی کردن راه‌های دیگر، بیراهه است. تصمیمات ما نباید یک ساله و موقت باشد، ما باید روی تولید متمرکز شویم.

وی اظهار کرد: کسری عملیاتی تراز بودجه و افزایش پایه پولی یکی دیگر از مشکلات اساسی ماست، تا به سمت سرمایه‌گذاری و بهره‌وری نرویم، ناترازی‌ها حل نمی‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رابطه نفت و مجموعه انرژی با دخل و خرج کشور باید اصلاح شود و دولت باید بیشتر در نقش نظارتی عمل کند، دولت باید در برج مراقبت اقتصاد بنشیند و نباید در امور اقتصادی دخالت کند.

منبع: مهر

389251