تدوین برنامه عملیاتی در صدر امور دانشکده‌ها در سال آینده

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت که برای گسترش کیفیت آموزش باید تدوین برنامه عملیاتی در صدر امور تمامی دانشکده‌ها قرار بگیرد.
تصویر تدوین برنامه عملیاتی در صدر امور دانشکده‌ها در سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با روسای دانشکده های پرستاری مامایی، بهداشت و طب ایرانی و مکمل و پیراپزشکی به منظور بررسی برنامه های آموزشی برگزار شد.

ضمن بررسی اقدامات و برنامه های آموزشی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موانع و مشکلات هر دانشکده به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

دکتر محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اظهار داشت: تدوین برنامه عملیاتی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در سال آینده در تمامی دانشکده ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان بر اساس اهداف و برنامه های تعیین شده در راستای گسترش کیفیت در آموزش گام برداشت.

کیانی با بیان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، بیشتر کلاس ها به صورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار شد خاطر نشان کرد: برای توسعه کیفیت در آموزش می توان از ظرفیت و مشارکت گروه های آموزشی به شکل مناسبی بهره برد تا بتوان به اهداف دست یافت.

لزوم راه اندازی کلینیک های ویژه توانبخشی، استفاده از ظرفیت دانشکده پیراپزشکی در توسعه خدمات رسانی به ویژه در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار، برنامه ریزی برای توسعه کیفیت در آموزش و تدوین برنامه های عملیاتی، برگزاری نشست های هم اندیشی با مدیران گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی به بهترین شکل ممکن از دیگر موضوعات این نشست بود.

همچنین گسترش ارتباطات میان دانشکده ها و معاونت ها در راستای کاهش و یا رفع مشکلات مرتبط با حوزه سلامت جامعه، لزوم برآورد تحقق برنامه های عملیاتی، توجه ویژه به موضوع اخلاق حرفه ای و برنامه ریزی برای آموزش از دوران دانشجویی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن تاکید شد.

موضوع گسترش همکاری در اجرای طرح های تحقیقاتی میان گروه های آموزشی بالینی و پایه و متولی بودن دانشکده طب ایرانی و مکمل در حوزه طب سنتی در استان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

389225