مبارزه با فساد مطالبه جدی قوه قضاییه است

معاون اول قوه قضاییه گفت: تقویت سازکارها، هماهنگی و نظارت جدی بر متولیان مبارزه با فساد مطالبه جدی قوه قضاییه است.
تصویر مبارزه با فساد مطالبه جدی قوه قضاییه است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق در جلسه شورای نظارتی مشورتی مجتمع قضایی امور اقتصادی با تأکید بر استمرار عملیاتی شدن شورای نظارتی مشورتی افزود: مدیریت مجتمع قضایی امور اقتصادی باید تقویت شود و در عین حال، نظارت جدی بر عملکرد مراجع قضایی و ضابطان اعمال شود.

وی اظهارداشت: ریاست قوه قضاییه همواره بر مبارزه قاطع بر فساد و اتقان آرای دادگاه‌های مجتمع تأکید دارد و هماهنگی روزافزون درباره مبارزه با فساد در کنار نظارت مستمر و کارآمد در فرایندهای قضایی مطالبه جدی وی است و در این راستا آسیب‌شناسی و بازنگری در دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: با بررسی شرایط کنونی و شرایط زمان تأسیس مجتمع قضایی امور اقتصادی و فلسفه تشکیل این مجتمع، می‌توان گفت که ضرورت‌های تشکیل این مجتمع به قوت خود باقی است و در کنار آسیب‌شناسی و رفع ایرادها، کار این مجتمع در بخش دادسرا و دادگاه بایستی با قدرت ادامه یابد.

منتظری اظهارداشت: تمرکز این مجتمع باید بر پرونده‌های خاص و مهم اقتصادی باشد و از ارجاع پرونده‌های غیرمرتبط به آن باید خودداری شود و رسیدگی دقیق، سریع، قاطع و تخصصی همواره باید در دستور کار مجتمع قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: رسیدگی‌های مجتمع قضایی امور اقتصادی باعث دلگرمی مردم شده است و بسیاری از مفسدان تصور نمی‌کردند که پای آنها روزی به دادگاه باز شود اما با همت قضات این مجتمع و قاطعیت دستگاه قضایی، امروزه تعداد زیادی از آنان در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند و این روند حتماً باید با جدیت تداوم یابد.

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دستورالعمل تشکیل مجتمع قضایی امور اقتصادی شورای مشورتی – نظارتی پیش‌بینی شده که هم شأن مشورتی و هم شأن نظارتی دارد و در بعد مشورتی می‌تواند موضوعات مبارزه با فساد را بررسی و آسیب‌شناسی کند و حتی پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات و رویه‌ها را به دستگاه‌های تقنینی و نظارتی ارائه کند و لازم است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

منبع: ایرنا

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با هماهنگی انجام شده با دادسرا اقدامات خوبی درباره رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی در حال انجام است و این هماهنگی روز به روز افزایش خواهد یافت و در سال آینده شاهد اقدامات تحولی و مثبت در این زمینه خواهیم بود.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری در اصلاح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به مجتمع قضایی امور اقتصادی خاطر نشان کرد: در چند ماه اخیر ۱۱ جلسه هماهنگی و نظارتی با قضات دادسرای ویژه امور اقتصادی برگزار شده و همه پرونده‌های مهم مجتمع به صورت روزانه پیگیری و رصد می‌شوند.

در ادامه این جلسه مواردی از دستورالعمل تشکیل مجتمع قضایی امور اقتصادی اصلاح شد.

389223