رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران:

سنبل آبی مردابی نخرید

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران اعلام کرد: بازارهای گل و مغازه ها، گیاه سنبل آبی مردابی را عرضه نمی کنند و به طور کل فروش آن هم ممنوع است.

تصویر سنبل آبی مردابی نخرید

به گزارش سایت خبری پرسون، اخیرا ویدیویی در فضایی مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد برخی افراد گیاهی با نام سنبل آبی را در بازارهای گل و گیاه به مردم می فروشند. گیاهی با برگ‌های ضخیم و گل‌های بنفش که بنا بر گفته کارشناسان گونه مهاجم خطرناکی بوده و به علت اینکه ریشه آن جاذب آلایندگی است می‌تواند برای انسان و دام خطرناک باشد.

در این راستا اکبرشاهرخی _ رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران - در پاسخ به این سوال که آیا چنین گیاهی که می تواند سلامت انسان را به خطر بیاندازد اجازه فروش در بازار را دارد یا خیر ؟ گفت: بحث فروش سنبل آبی چندسال پیش مطرح شد. این سنبل ها در مرداب خصوصا مرداب انزلی رشد می کنند و خریداری هم ندارد و به طور کل به تهران هم آورده نمی شود.

وی ادامه داد: هیچ مغازه داری این سنبل را نمی فروشد. حتی در بازار گل هم عرضه نمی شود و به طور کل خرید وفروش آن قدغن است. تاکنون نیز موردی مشاهده نکردیم.

شاهرخی با بیان اینکه برخی این گیاه را با سنبل آبی رنگ اشتباه می گیرند، گفت: شاید این دو گیاه هر دو دارای اسم مشابهی باشند اما سنبل آبی مردابی گیاهی با برگ های پهن است و ظاهری کاملا متفاوت با سنبل های معمولی دارد و از نظر ظاهری کاملا قابل شناسایی است.

منبع: ایسنا

389040