پزشکی قانونی برای چهارشنبه آخر سال اعلام آمادگی کرد

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: همه مراکز پزشکی قانونی استان در ساعات اداری و واحد کشیک عصر واقع در پارک شهر در این اداره کل، آماده پذیرش مصدومان و آسیب‌دیدگان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال هستند.
تصویر پزشکی قانونی برای چهارشنبه آخر سال اعلام آمادگی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی فروزش گفت: با توجه به اینکه اکثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در ساعات غیراداری رخ می‌دهد شهروندان می‌توانند با در دست داشتن نامه از مراجع قضایی و کلانتری‌ها به واحد کشیک عصر و شب پزشکی قانونی استان تهران به نشانی خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر، کوچه معراج مراجعه کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تمهیدات دستگاه های ذیربط، امسال شاهد حوادث کمتری در چهارشنبه آخر سال باشیم و حوادث احتمالی منجر به فوت کسی نشود اما مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی این اداره کل واقع در کهریزک برای پذیرش و رسیدگی به موارد فوت احتمالی حوادث آمادگی کامل دارد.

فروزش گفت: با توجه به اینکه خطرات این روز بیشتر متوجه کودکان و نوجوانان است به والدین توصیه می شود تا برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها داشته باشند و مواد آتش زا را از دسترس آنها دور کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران توصیه کرد در صورت بروز هر حادثه‌ای ضمن حفظ خونسردی، کودکان و افراد مسن را از محل حادثه دور و به جای امن منتقل کنند و در اسرع وقت با مراکز درمانی و امدادی تماس بگیرند.

بر اساس این گزارش درحوادث چهارشنبه سوری سال گذشته ۱۲نفر، جان خود را از دست دادند که ۱۱نفر مرد و یک نفر از آنها زن بودند همچنین از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در حوادث چهارشنبه آخر سال در مجموع ۳۹نفر جان باختند که در سال ۹۵ این حوادث ۱۶ کشته (۱۵مردو یک زن)، سال ۹۶ و ۹۷ هم هر سال سه فوتی که همگی مرد بودند. در سال ۹۸ پنج نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال جان خود را از دست دادند که چهار نفر از آنها مرد و یک زن بودند.

منبع: ایرنا

388804