مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران:

زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در یزد گواه صلح طلبی یزدی هاست

مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران گفت: در طول تاریخ همه ادیان در این شهر در کمال آرامش و مسالمت آمیز با هم زندگی کردند و این گواه صلح طلبی  و فرهنگ اجتماعی غنی یزدی هاست.
تصویر زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در یزد گواه صلح طلبی یزدی هاست

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ قاسم رحیمی مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران در ادامه سفر به استان یزد با محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

رحیمی در این دیدار با اشاره به این مطلب که خانه سرباز صلح ایران یک سازمان مردم نهاد با محوریت سربازان دوران دفاع مقدس است گفت: بعد از دفاع مقدس سربازان حاضر در جبهه های حق علیه باطل عملا متولی نداشته و این سازمان نقش متولی را برای این عزیزان ایفا می‌کند تا بتواند آنان را جذب و سازماندهی کرده و خدمات قانونی خود را به آنان ارائه دهد.

وی با ا‌شاره به جهانی بودن شهر یزد ظرفیت این شهر را یک ظرفیت خاص عنوان و ابراز داشت: در طول تاریخ همه ادیان در این شهر در کمال آرامش و مسالمت آمیز با هم زندگی کردند و این گواه صلح طلبی و فرهنگ اجتماعی غنی یزدی هاست.

مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران از تلاش برای معرفی شهر یزد به دنیا به عنوان شهر جهانی صلح خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در یزد وجود دارد تصمیم به این مهم گرفتیم که می‌تواند اتفاق بسیار درخشانی را درحوزه گردشگری یزد رقم بزند.

رحیمی در پایان با اشاره به تعریف شهر صلح اظهار داشت: شهر صلح بر اساس تعریف جهانی شهری است که از امنیت بالایی برخوردار است و این اتفاق می‌تواند تلاش برخی کشورها در زمینه ایران هراسی را که عامل مهمی در عدم سفر گردشگران خارجی به کشورمان است خنثی نماید.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با اشاره به نقش ارزنده سربازان در دوران دفاع مقدس گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود یگان های ارتش در استان در زمینه ارائه خدمات به سربازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس با مشکلاتی زیادی روبرو هستیم اما معتقدم باید برای ارائه خدمات به این عزیزان پیگیری های جدی داشته باشیم.

وی افزود: ارتش باید تدابیری برای این مهم در نظر بگیرد تا بتوانیم همچون بازنشستگان سپاه و نیروی انتظامی از پیشکسوتان ارتش هم در یزد پشتیبانی های لازم را انجام دهیم.

388701