مخالفت نمایندگان مجلس با طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم

رئیس کمیسیون بهداشت همچنین از بررسی طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم در جلسه امروز خبر داد و گفت: این طرح به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که اعضای کمیسیون به اتفاق آرا با آن به دلیل مغایرت با قانون برنامه، اصل 110 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مخالفت کردند و از دستور کار کمیسیون خارج شد.
تصویر مخالفت نمایندگان مجلس با طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بعداز ظهر امروز( یکشنبه 22 اسفند) جلساتی را داشتند.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملیو و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‍‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه امروز 22 اسفندماه کمیسیون متبوعش ،اظهار کرد : نشست امروز بدون مهمان و پیرامون مذاکرات وین و بررسی سناریوهای مختلف آن برگزار شد. کماکان اعتقاد داریم مباحث فنی مذاکرات حل شده و مباحث سیاسی موضوع مذاکرات وین است.
وی با اشاره به اظهارات نمایندگان در جلسه امروز، افزود: توقف مذاکرات طبیعی است، مذاکره کنندگان باید در پایتخت‌ها حضور پیدا کنند تا تصمیم‌های سیاسی را در پایتخت‌ها بگیرند.

وی با بیان اینکه ایستگاه پایانی مذاکرات همین تصمیم‌‌گیری‌های سیاسی است، تصریح کرد: غربی‌ها اگر حُسن نیت و جدیت از خود نشان دهند، توافق خوبی حاصل می‌شود در غیر این صورت جمهوری اسلامی ایران زیر بار توافق بد نخواهد رفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد:با توجه به اینکه آقای باقری به کشور بازگشتند، ممکن است در روزهای آتی از وی و وزیر خارجه برای بررسی ابعاد مذاکرات به کمیسیون امنیت ملی دعوت شود البته با توجه به حضور رئیس کمیسیون در تمام نشست‌های مربوطه اطلاعات نمایندگان به روز است.

*بررسی مشکلات مناطق آزاد تجاری با حضور «سعید محمد»در کمیسیون اجتماعی

مجید انصاری سخنگوی کمسیون اجتماعی در تشریح دستورکار جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ، صنعتی و ویژه اقتصادی به منظور بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با مناطق آزاد و مقررات حاکم بر روابط کار در مناطق مذکور میهمان جلسه عصر امروز اعضای کمیسوین اجتماعی بود.

وی افزود:در این جلسه مشترک مشکلات این مناطق به ویژه منطقه آزاد اروند که در سفر اعضای این کمیسیون به خوزستان و بازدیدی که از این منطقه داشتیم، احصاء شده بود از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی با اشاره به اظهارات آقای محمد ادامه داد:در این جلسه آقای محمد به این نکته اشاره کرد که این مشکلات از دوره گذشته مدیریت مناطق آزاد وجود داشته است ضمن اینکه انتظار دارند مجلس و دستگاه‌های مربوطه در بحث بحرانی واحد در مناطق آزاد به یک نتیجه برسند که این تنوع و تعدد تصمیم گیری‌ها پیرامون این موضوع وجود نداشته باشد.

در ادامه جلسه نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد تجاری نیز به آسیب‌های اجتماعی این مناطق اشاره کرد و در مجموع تاکید کردند که باید اختیارات بیشتری به دبیرخانه داده شود تا بتواند انتظارات پیرامون رفع مشکلات مناطق آزاد تجاری را محقق سازد.

انصاری با اشاره به دستورکار دیگر اعضای کمیسیون اجتمایع در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه همچنین بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت نیز در دستورکار قرار داشت که یک ماده تحت عنوان 26 مکرر به این قانون الحاق شود و از این طریق به کمیته امداد امام خمینی(ره) مجوز داده شود تا برای متقاضیان فعالیت در اموری که در اساسنامه این کمیته تحت عنوان مراکز نیکوکاری وجود دارد، پروانه فعالیت صادر کند تا در حوزه‌های توانمندسازی، اکرام ایتام، نشر سنت‌های حسنه اسلامی، مساعدت‌های نقدی و غیر نقدی و کمک به ازدواج جوانان، تامین جهیزیه و مسکن نیازمندان و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و مددکاری و حتی در صورت لزوم حمایت‌های حقوقی و قضایی از خانواده‌های نیازمند، جذب مشارکت‌های مردمی و تامین نیازهای معیشتی نیازمندان و شناسایی نیازمندان و رفع نیازهای آنها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی فعالیت کنند بنابراین الحاق ماده 26 باعث نظام‌بخشی به این مراکز می‌شود.
نماینده ممسنی در مجلس اظهار کرد: در نهایت کلیات این ماده واحده در کمیسیون به تصویب رسید و مقرر گردید در جلسات بعدی جزییات آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

*مخالفت کمیسیون بهداشت مجلس با طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم

همچنین حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، بیان کرد:از حضور رئیس و معاونان سازمان نظام‌پزشکی کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از فعالیت های سازمان از سوی مسئولان مربوطه ارائه شد، افزود:اعضای کمیسیون هم نقطه نظرات خود در مورد مسائل و مشکلات سازمان نظام پزشکی را مطرح کردند.

رئیس کمیسیون بهداشت همچنین از بررسی طرح ادغام آموزش پزشکی در وزارت علوم در جلسه امروز خبر داد و گفت: این طرح به کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود که اعضای کمیسیون به اتفاق آرا با آن به دلیل مغایرت با قانون برنامه، اصل 110 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مخالفت کردند و از دستور کار کمیسیون خارج شد.

*انتخاب اعضای هیئت تفحص از مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر

غلامرضا منتظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس هم با اشاره به دستورکار جلسه امروز این کمیسیون گفت: دستورکار اول استماع گزارش نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی در تلفیق درباره اعتبارات حوزه فرهنگ در سال 1401 بود که با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه جلسه انتخابات اعضای هیات تحقیق و تفحص از درآمدها، هزینه کرد و مدیریت شرکت سیاحتی علیصدر و نحوه مدیریت این غار تاریخی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و 11 نفر به عنوان عضو هیات تحقیق و تفحص انتخاب و مقرر شد طی جلساتی رئیس و نایب رئیس اعلام شود تا برنامه‌ها و احکام خود را به مجلس ارائه کنند.

388651