دبیر:

با کسی لابی نمی‌کنم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: من حق ندارم لابی شخصی داشته باشم و با کسی هم مشکل ندارم. حرف حق می‌زنم. خودشان هم گفته بودند امتیاز سقف ایراد دارد.
تصویر با کسی لابی نمی‌کنم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در نشست خبری، عنوان کرد: کشتی هنوز کار دارد و باید به جایگاه خود برسد. علی دبیر مهم نیست و شاید برخی بخواهند پررنگ شوند اما اگر کشتی بالا برود، همه بالا می‌روند. تازه کار کشتی شروع شده و در مسابقات جهانی صربستان هم باید باقدرت حاضر شویم.

* برای حالگیری بودجه خادم را کم کردند

رئیس فدراسیون کشتی درباره اینکه بعد از مجمع کمیته حاشیه های زیادی ایجاد شد و دغدغه شما چیست، گفت: وقتی کل اعضای مجمع رای دادند من هم مثل بقیه احترام می‌گذارم. من روی بودجه بحث داشتم و هم اینکه برخی رئیس نبودند. یکی از اعضای مجمع دروغ گفت. دوره قبل ما دی ماه ۹۶ هیات اجرایی را تحویل دادیم و بودجه کشتی ۵ میلیارد بوده، آن عضو هیات اجرایی خودش نمی‌داند چه اتفاقی افتاده است. از خدا نمی‌ترسند دروغ می‌گویند؟ از سال ۹۷ بودجه کشتی را از ۵ به ۲ میلیارد کاهش دادند و گفتند آن موقع می‌خواستند حال رئیس فدراسیون را بگیرند. اسناد موجود است و می‌توانید ببینید. اسم نمی‌آورم و نمی‌دانم این چه حرفی است.

* با کسی لابی نمی‌کنم

دبیر افزود: کمیته برای بودجه امتیازبندی کرد؛ سقف هزار امتیاز با بودجه ۴ میلیاردی. برخی فدراسیون‌ها مانند وزن برداری و تکواندو به این امتیاز نزدیک شدند اما ما ۲ رشته هستیم، فرنگی و آزاد هر دو این شاخص‌ها را رد کردند. با احترام به سایر رشته‌ها، تکواندو ۲ سهمیه، وزنه ۲ سهمیه گرفتند، والیبال و بسکتبال یک مدال دارند. گفتند ۲۰۰ درصد روی بودجه ما گذاشتند اما واقعیت ندارد. من حق ندارم لابی شخصی داشته باشم و با کسی هم مشکل ندارم. حرف حق می‌زنم. خودشان هم گفته بودند امتیاز سقف ایراد دارد. آقای نوبخت خودش قول بودجه داده بود و من گفته بودم به کمیته بدهند چون یک بار همین طوری شد و وزارت چند میلیارد ما را نداد.

* به مدیریت صالحی‌امیری نمره قبولی می‌دهم

رئیس فدراسیون کشتی با تقدیر از عملکرد رئیس کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: آقای صالحی‌امیری مدیر قدرتمندی بوده و خوب کار کرده است. در مدیریت به او نمره قبولی می‌دهم اما من حرف‌هایم را می‌زنم. مجمع به دوستان تا مهرماه رای داده و برای بازی‌های آسیایی تیم دوم و سوم را می‌فرستیم. همین الان تیم را برای قهرمانی آسیا آماده می‌کنیم و برایمان خیلی مهم نیست چون به عنوان تدارکاتی به آن نگاه می‌کنیم. اکثرا تیم جوان هستند و نفرات برتر جام تختی و قهرمانی کشور به این مسابقات می‌روند. نفری ۴۳ میلیون تومان پول بلیت ما برای این مسابقات است آن هم با تیم ۶۰ نفره.

وی افزود: یک ورزشکار من ۴ هزار کالری می‌سوزاند و من چقدر باید به او برسانم. الان تیم‌های مختلف ما در اردو هستند و حساب و کتاب کنید. علاوه بر این ساخت و ساز هم داریم. برای کشتی‌گیران جهانی و المپیک مهم است، من خودم در بوسان نمی‌خواستم کشتی بگیرم اما مرا در معذورات گذاشتند. الان یزدانی چند مدال بازی‌های آسیایی دارد؟ چه کسی یادش است؟ اگر برای کمیته و وزارت بازی‌های آسیایی مهم است، قرار است ۱۰ روز ۲ مسابقه شرکت کنیم، باید به ما کنند آن هم الان، نه یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی.

* تیم اصلی را به جهانی می‌فرستیم

دبیر با اشاره به صحبت‌هایی که با بنا داشته، خاطرنشان کرد: صبح امروز با بنا صحبت داشتم و من حرف‌های او را قبول دارم؛ من الان می‌توانم به بچه‌ها غذای خوب بدهم. تیم اصلی را به جهانی می‌فرستیم مگر اینکه دوستان کنار ما باشند. بعد از عید هم اسامی تیم دوم را به کمیته می‌دهیم و باز هم باید کمک کنند. کمکی که به ما می‌کنند اندازه تیم سوم و چهارم ماست.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: به سجادی گفتم ما رفیق هستیم مرا بردار، دست شما را هم می‌بوسم اما تا زمانی که باشم از حق کشتی دفاع می‌کنم و اگر حرفی می‌زنم حق است. اگر پول بدهند آینده جوانان عوض می‌شود. شما ببینید خراسان رضوی در قهرمانی کشور اول شد اما باید مراقب مازندران هم باشم چون بچه زرنگ من است اما از افتخارات خراسان هم خوشحالم. حرف من اجرای عدالت است. پول بدهند پرچم ایران در المپیک و جهان هم بالاست. زمانی که امیر خادم در مجلس بود بودجه ورزش بالا رفت و امسال کمیسیون تلفیق هم خیلی به ما کمک کرد. از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم.

وی درباره انتقادات به چرخه انتخابی، تصریح کرد: از وقتی من آمدم حق چه کسی خورده شده است؟ کشتی آزاد و فرنگی با هم متفاوت هستند به همین دلیل انتخابی‌هایشان فرق دارد. مهم این است که عدالت برقرار باشد و مربی خودش می‌داند چگونه چرخه را تعریف کند. دیدگاه‌ها را عوض کنیم و مهم این باشد که حق کسی خورده نشود. من از هر دو مربی تشکر می‌کنم.

دبیر درباره اتفاقات اخیر روسیه و تاثیر عدم حضور این کشور در مسابقات جهانی، عنوان کرد: ورزش هم‌ سیاسی است، اگر سیاسی نیست چرا روسیه محروم شد؟ کشتی دنیا بدون آمریکا، روسیه و ایران هیچی نیست. با اختلاف کم اول تا سوم شدیم و الان اختلاف ما با ۲ کشور دیگر کم است. من آمریکا را برای جام شاهد دعوت کردیم و دوست داریم آمریکا و روسیه در رقابت‌ها باشند چرا؟ چون این ۲ کشور باعث شدند کشتی از المپیک حذف نشود.

دبیر درباره انتقاد از برخی هیات‌ها، گفت: من جنوب شهری هستم و گفته بودم مدیران بی‌عرضه و مربیان بی سواد اما حالا می‌گویم هیات‌هایی که وقت نمی‌گذارند. ما امکانات خوبی داریم و این امکان داریم مربیان فیلم فن‌ها را بارگذاری کنند. درباره هیات‌ها می‌گویم هر هیاتی کار نمی‌کند رسانه‌ها آنها را نقد کنند اما انصاف داشته باشند. من با کسی تعارف ندارم و مگر همین‌هایی که برداشتم حرف‌هایی پشت من نزدند؟ من تصمیم خودم را گرفته‌ام و کارم را جلو می‌برم.

وی در مورد دعوت از تیم آمریکا برای شرکت در جام تختی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ما را برای دیدار دوستانه دعوت کردند اما به تیم ناقص ما ویزا دادند ما آنها را برای جام تختی دعوت کردیم و خوب است بیایند و این به نفع کشتی ماست. دیشب دعوتنامه را ایمیل کردیم و ما به همه ویزا می دهیم. در الیگودرز خانواده‌ها پدر و مادر کشتی‌گیران را به خانه شان بردند. ما از همه آمریکایی‌ها پذیرایی می‌کنیم. قبلا پول بلیت می‌دادند و تیم می‌آمد اما من پول جمهوری اسلامی را نمی‌دهم از طرفی ما باید تاریخ مسابقات‌مان را تغییر دهیم.

* یارگیری‌ها برای انتخابات کمیته مشخص بود

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با را‌ی‌گیری تعویق انتخابات درست است، یادآور شد: واقعیت این است کمیته و وزارت دو ضلع قدرت کشور هستند و حس آنها این بود انتخابات عقب می‌افتد. یارکشی‌ها مشخص بود و هر دو طرف که صحبت می‌کردند مشخص بود انتخابات عقب می‌افتد. من گفتم مشخص کنیم انتخابات اگر اردیبهشت است یک جور تصمیم بگیریم اگر مهرماه است جور دیگری تصمیم بگیریم.

* ۳ نمره دبیر به کشتی

دبیر در پاسخ به این‌ سوال چه نمره‌ای در سال ۱۴۰۰ به کشتی می‌دهید، گفت: نمره ۳ می‌دهم چون ۳۰ درصد ظرفیت‌مان را استفاده کردیم. دوره ۵۰-۶۰ ساله کشتی قابلیت فردی بوده و محیط آماده نبوده است. ما قابلیت زیادی داریم و من اگر حرص می‌خورم و رگم باد می‌کند دلم می‌سوزد چون دوست دارم پرچم بالا برود.

* اولویت‌های کشتی چیست؟

وی درباره اولویت‌های کشتی، خاطرنشان کرد: المپیک پاریس، جهانی ۲۰۲۳ که سهمیه هم در آن توزیع می‌سود و بعد مسابقات جهانی صربستان اولویت ماست. از من توقع نداشته باشید المپیک پاریس را با بازی‌های آسیایی یکی بدانم. همه باید برای این اولویت ها حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که یکی از گزینه‌های ریاست کمیته ملی المپیک است، عنوان کرد: من‌همین امروز به سجادی وزیر ورزش و‌جوانان گفتم اگر مرا از ریاست فدراسیون کشتی بردارد، دست ا‌و را می‌بوسم. من در کشتی هستم و همینجا هم که هستم به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کمک می‌کنم، بخش زیادی از کارهای آنها هم کشتی است و من هم به آنها کمک می‌کنم.

منبع: فارس

388562