تعرفه‌های جدید آب از سال آینده

علی اکبر محرابیان گفت: مشترکانی که براساس الگو‌های تعیین شده مصرف داشته باشند، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد.
تصویر تعرفه‌های جدید آب از سال آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در حاشیه دیدار از مرکز کنترل و دیسپاجینگ شرکت توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران افزود: براساس این مصوبه تعرفه آب برای مشترکانی که بیش از الگو‌های تعیین شده مصرف کنند، افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه تغییر تعرفه‌ها گامی برای اصلاح رفتار مشترکان و رعایت الگو‌های مصرف است ادامه داد: مشترکانی که براساس الگو‌های تعیین شده مصرف داشته باشند، مشمول افزایش قیمت نخواهند شد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه مشترکان باید الگو‌های مصرف را رعایت کرده و مصارف بیش از الگو را کاهش دهند گفت: معدود مشترکانی که مصارفی بیش از حد الگو دارند، باید بیشتر رعایت کنند؛ زیرا آب در شبکه شرب در سطح بسیار بالایی تصفیه و عمده آبی که در شبکه‌های شهری توزیع می‌شود، از بالاترین سطح استاندارد‌ها برخودارهستند.

محرابیان ادامه داد: در اغلب کشور‌های جهان آبی که در شبکه شهری توزیع می‌شود آب بهداشتی است، درحالی که در شبکه‌های آب کشورمان این آب هم بهداشتی و هم قابل شرب است. برای تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب سرمایه گذاری‌های سنگینی می‌شود.

وی بابیان اینکه منابع آبی محدود بوده و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در این بخش انجام شده است، ادامه داد:در فرهنگ مردم صرفه جویی وجود دارد ولی مشترکانی داریم که از این آب مصارف غیرمعقول دارند و برای شست و شوی خودرو و آبیاری فضای سبز و پرکردن استخر‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: صدا و سیما

388405