پنبه سیاه به فستیوال بین المللی فیلم Awards 2022 لس آنجلس راه یافت

مستند درام ایرانی پنبه سیاه به کارگردانی حسین فضل الهی به فستیوال بین المللی فیلم Awards 2022 راه یافت.
تصویر پنبه سیاه به فستیوال بین المللی فیلم Awards 2022 لس آنجلس راه یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، در میان فیلم های بلند، فیلم «ستاره بازی» ("PLAYING WITH STARS")به کارگردانی هاتف علیمردانی و در میان فیلم های کوتاه «نمی خواهم تنها بمانم» ("I WON'T REMAIN ALONE")به کارگردانی یاسر طالبی، «پنبه سیاه» ("BLACK COTTON")به کارگردانی حسین فضل اللهی و «آشیانه خالی»("EMPTY NEST")به کارگردانی فریبا عرب از فیلمهای ایرانی راه یافته به این فستیوال می باشند. این فستیوال در مارچ در لس آنجلس برگزار می شود و ریاست آن را امسال دکتر ایلیا سعادتی به عهده دارد.

پنبه سیاه یک مستند درام کوتاه است که آسیب ها و زخم های دایمی بر روان انسان را که در اثر جنگ وارد شده است را به تصویر می کشد. سال ها پس از جنگ ایران و عراق پیرمردی حلاج را در شهر سردشت ایران می بینم ( که سردشت به شدت توسط سلاح های شیمیایی بمباران شده) در حالی که پنبه می زند و نمی تواند قفل افکارش را باز کند، تجربه های دردناک خود را دوباره زنده می کند. او کمان حلاجی اش را به پایین دره پرتاب می کند اما صدای پم پم حلاجی رهایش نمی کند.

حسین فضل الهی دانش آموخته تئاتر و فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که نمایشنامه هایی همچون «جل پشت ها»، «ساعت پنج شد بابا ...»، «کشتی گیرنده با خرس»، «آسمان بی ستاره است» ، «یک ساعت نیچ و نوچ سر حرف پوچ»، «لطفا سئوال نکنید نمی دانم»، «برق می زنه چشمی که عاشقه»، «پا رو آسفالت بذار»و ......از نوشته های اوست. همچنین وی سال ها کارگردان تلویزیون بوده و مجموعه های زیادی در مقام نویسنده، کارگردان و تهیه کننده تولید کرده که از آنها می توان به «پنبه سیاه»، «رویای پنجره»، «قلعه زمان»، «مورچه اشک ریزون»، «محله شیشه ای»، «مسافر کوچولو»، «حیاط برفی گلابتون» و ... اشاره کرد.

388360