بانک اسرائیلی مقررات ارزهای دیجیتال منتشر کرد

تراکنش‌های دارایی دیجیتال به دلیل ناشناس بودن کیف پول‌های دیجیتال تاکید می‌کند و بر نیاز به ایجاد مکانیسم‌های شناسایی پول تاکید می‌کند.
تصویر بانک اسرائیلی مقررات ارزهای دیجیتال منتشر کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، روز جمعه، بانک اسرائیل(Bank of Israel)، پیش‌نویس مقرراتی را درباره مدیریت ریسک مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) برای بانک‌هایی که تراکنش‌های ارز دیجیتال به فیات را تسهیل می‌کنند، منتشر کرد.

این اقدام به تدارک دولت اسرائیل برای قانونی کردن و تنظیم رابطه بین بانک ها و ارائه دهندگان خدمات ارز مجازی (VASP) اشاره دارد. در این سند، مشارکت افزایش یافته مشتریان با دارایی های دیجیتال به عنوان بنیاد این سیاست جدید ذکر شده است:

«با توجه به افزایش فعالیت مشتریان در ارزهای مجازی و در نتیجه، افزایش درخواست مشتریان برای انتقال پول، اداره نظارت بانکی(Banking Supervision Department) امروز پیش‌نویس بخشنامه‌ای را منتشر کرد که به مدیریت ریسک‌های AML/CFT ناشی از ارائه خدمات پرداخت به مشتریان مرتبط با فعالیت‌های منشا ارزهای مجازی می‌پردازد.

این قانون گذار بر “خطر بالقوه بالا” تراکنش‌های دارایی دیجیتال به دلیل ناشناس بودن کیف پول‌های دیجیتال تاکید می‌کند و بر نیاز به ایجاد مکانیسم‌های شناسایی پول تاکید می‌کند. در حال حاضر، این وظیفه به دو بخش عمده انجام ارزیابی‌های دقیق ریسک و شفاف‌سازی «منبع پول مورد استفاده در خرید ارز مجازی و مسیری که ارز مجازی از آن عبور کرده است» بین خرید و تبدیل به فیات تقسیم می‌شود.

همانطور که در این اطلاعیه تصریح شده است، بانک‌ها تنها مجاز به معامله با اشخاصی هستند که دارای مجوز ارائه خدمات دارایی‌های مالی از سوی ناظر سازمان بازار سرمایه، بیمه و پس‌انداز(Capital Market, Insurance and Savings Authority) هستند.

این پیش نویس اصلاحیه به شورای مشورتی امور بانکی(Advisory Council on Banking Matters) ارسال شد و انتظار می رود اطلاعات بیشتری را ارائه دهد که همراه با نظرات عمومی، توسط بانک اسرائیل در روند نهایی کردن دستورالعمل ها، مورد بررسی قرار گیرد.

در نوامبر 2021 (آبان 140)، دولت اسرائیل VASP ها را موظف کرد که مجوز عملیاتی را از سازمان اوراق بهادار اسرائیل(Israel Securities Authority) و سازمان بازار سرمایه، بیمه و پس انداز دریافت کنند. با توجه به دستورالعمل‌های AML/CFT برای بانک‌ها که اکنون مورد بحث است، این کشور حتی به دستیابی به چارچوبی جامع برای تراکنش‌های دارایی دیجیتال نزدیک‌تر می‌شود.

منبع: سایت آکادمی هلاکوئی

388233