درگیری مزدوران وابسته به امارات در یمن

منابع یمنی می‌گویند که عناصر العمالقه، گذرگاه اصلی عدن را اشغال کرده‌اند؛ اقدامی که خشم عناصر شورای انتقالی را به همراه داشته است. این دو گروه، مزدوران امارات هستند.

تصویر درگیری مزدوران وابسته به امارات در یمن

به گزارش سایت خبری پرسون، عناصر موسوم به «المجلس الإنتقالی» (شورای انتقالی) امروز پنجشنبه به عناصر موسوم به «الویه العمالقه» هشدار دادند و تأکید کردند که مجبور هستند با آنان وارد جنگ مستقیم شدند.

شورای انتقالی مزدورانی بودند که تحت حمایت امارات قرار داشتند و برخی از کارشناسان از سرد شدن روابط این گروه با ابوظبی خبر می‌دهند. الویه العمالقه اما مزدورانی هستند که همچنان تحت حمایت امارات قرار دارند.

این هشدار، چند ساعت پیش از تسلط عناصر العمالقه بر گذرگاه اصلی شهر عدن داده شده است. «عیدروس الزبیدی» رئیس شورای انتقالی در این زمینه به «ابو زرعة المحرمی» سرکرده العمالقه هشدار داده است.

الزبیدی در این پیام تأکید کرد که عناصر لشکر دوم العمالقه باید هر چه سریعتر از مواضعی که اشغال کرده‌اند، عقب‌نشینی کنند. عناصر العمالقه گذرگاه اصلی عدن را تحت تسلط خود درآورده‌اند.

الزیدی همچنین نسبت به عاقبت محاصره شهر عدن توسط العمالقه هشدار داد و آن را به منزله «جنگ مستقیم» بین طرفین عنوان کرد.

این در حالی است که عناصر لشکر دوم العمالقه طی ساعات گذشته کنتل گذرگاه شمالی و اصلی عدن را در دست گرفته‌اند. هدف این عناصر این است که بتوانند وارد شهر عدن شدند.

عدن، آخرین و مهمترین مقر شورای انتقالی است. این اقدام به منزله استقرار مجدد عناصر العمالقه در داخل عدن است. به گزارش یمن نیوز، همپیمان پیشین واهمه دارد که به صورت کامل از صحنه یمن کنار گذاشته شود؛ زیرا امارات گروههای جدیدی را وارد یمن کرده است تا بتوانند جایگزین عناصر شورای انتقالی در جنوب یمن شوند.

بیشتر مناطق جنوب یمن، شاهد تنش بی‌سابقه به گروههای وابسته به امارات است. البته گفته می‌شود که به زودی «جنگ فراگیری» بین این مزدوران در جنوب یمن آغاز خواهد شد.

امارات و عربستان سعودی که از ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی به یمن لشکر کشی کردند و برای فرار از اتهام‌ها علیه خود، آبان ماه سال ۹۸ طرف‌های درگیر را پای قرارداد صلح موسوم به توافق ریاض آوردند؛ توافقی شکننده که نتوانست جلوی درگیری‌ها در جنوب یمن را بگیرد تا جایی که شورای انتقالی در هفتم اردیبهشت سال جاری در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد.

منبع: فارس

388162