آغاز طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی واحدهای دامی در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز طرح تشدید تظارت بهداشتی و شرعی در استان خبر داد و گفت: طرح نظارت  بهداشتی برمراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی در استان آغاز و این طرح از ١۴ اسفندماه امسال شزوع تا ١٢ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
تصویر آغاز طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی واحدهای دامی در آذربایجان غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سید امیر خلیل زاده از آغاز طرح تشدید تظارت بهداشتی و شرعی در استان خبر داد و اظهار داشت: طرح نظارت بهداشتی برمراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با هدف ارتقای بهداشت عمومی در استان آغاز و این طرح از ١۴ اسفندماه امسال شروع تا ١٢ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد : طی این نظارت‌ها ۴٣ اکیپ ثابت و سیار در همه مراحل تولید، کشتار وعرضه در این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی به اشاره به اینکه ۱۲ کشتارگاه در استان مشغول به فعالیت هستند عنوان کرد : برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان طرح تشدید کنترل و نظارت‌ در همه مراکز مربوطه خام دامی از جمله اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌‌ها، کشتارگاه‌ها، ناوگان حمل و نقل توزیع، سردخانه‌ها و غیره اجرا می‌شود.

خلیل‌زاده با اشاره به اینکه موازین شرعی بایستی در هنگام ذبح دام رعایت شود و در اولویت امر قرار دارد خاطرنشان کرد: ۳۴روحانی در کشتارگاه‌های دامی و طیور حضور دارند که از نظر ذبح شرعی نظارت کافی را در این امر داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی دامپزشکی اجرای طرح صیانت و حفاظت از جمعیت دامی استان است و با برنامه های مختلف مراقبتی و پیشگیری و واکسیناسیون این اقدامات انجام می‌شود و آذربایجان غربی یک استان مرزی و برای ۲۷ استان دام ارسال و از نظر بیماری‌های مختلف دامی تهدید می شود که باید با اجرای طرح‌های پیشگیری از شیوع بیماری ها جلوگیری کرد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه طی امسال ۱۵۶هزار و ۸۲۸راس کشتار دامی در استان انجام شده و ۳۹هزار و ۳۲۱کیلوگرم گوشت ذبحی استحصال شده است افزود: در حال حاضر ۱۲کشتارگاه صنعتی طیور، ۶کشتارگاه صنعتی و سنتی دامی تحت تملک شهرداری و ۴کشتارگاه صنعتی بخش خصوصی در استان فعال هستند.

خلیل زاده بابیان اینکه ۱۳۹هزار و ۳۰مورد بازدید از واحدهای تولیدی فرآورده‌های دامی انجام و ۲۰۸۹ مورد فرآورده غیر بهداشتی در سطح استان ضبط شده است، گفت: ۳۵۸هزار و ۸۰۷کیلو گرم گوشت قرمز و مرغ آلوده به دلایل غیر بهداشتی ضبط شد.

انتهای پیام/

388129