سرقت میلیاردی از کیف پول مجازی در زنجان

سرپرست پلیس فتای زنجان، از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی خبر داد.
تصویر سرقت میلیاردی از کیف پول مجازی در زنجان

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ سید احمد موسوی صبح امروز (۱۷ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کاربران فعال در زمینه ارزهای دیجیتال به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر اقدام به نصب برنامه و اپلیکیشن نکنند.

در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به کیف پول مجازی و کلاه‌برداری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با بررسی‌های فنی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در یکی از استان همجوار شناسایی و با هماهنگی قضایی ‌دستگیر و به پلیس فتای استان زنجان انتقال داده شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، به جرم خود اعتراف کرد. متهم با هویت جعلی و جلب اعتماد قربانیان و با به دست آوردن اطلاعات شخصی حساب کاربری قربانی، ارز دیجیتال به ارزش حدود ۲ میلیارد ریال از ۶ شاکی کلاه‌برداری کرده است.

موسوی تاکید کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه سایبری، افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به موضوعات مختلف فضای مجازی بوده و این امر مهم جز با احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی و صرف زمان کافی محقق نخواهد شد.

سرپرست پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: کاربران برای نصب برنامه‌های کاربردی مورد نیاز حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر مراجعه کنند و از به روز بودن و فعال بودن آنتی‌ویروس نصب شده بر روی تلفن همراه یا رایانه خود مطمئن شوند.

387848