برگزاری اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک

در این برنامه مهندس عبدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به مهمانان، از مرکز ملی علوم و فنون ایران و مرکز نوآوری لیزر ایران به عنوان حامیان مادی و معنوی و همچنین همکاران حوزه پژوهش و فناوری به ویژه دکتر اردستانی تقدیر و تشکر کرد.
تصویر برگزاری اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک

به گزارش سایت خبری پرسون، مهندس عبدی، یکی از اهداف دانشگاه فنی و حرفه ای را به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، توسعه علوم بین رشته ای خواند و افزود: دانشکده شهید شمسی پور در حوزه برق، الکترونیک و کامپیوتر به عنوان سرآمد دانشگاه فنی و حرفه ای به شمار می آید و این امر توجه ما را به این معطوف داشت که بتوانیم در راستای توسعه علوم بین رشته ای گام برداریم و رویداد ایده شو با محوریت لیزر و فوتونیک در این حیطه رخ داد و موجب شد همکاری هایی را با جامعه صنعتی و مراکز علم و فناوری داشته باشیم. ایشان در ادامه امضاء تفاهم نامه مشترک با مرکز نوآوری لیزر و فوتونیک را سرآغاز این کار بزرگ دانست.

دکتر اردستانی دبیر علمی رویداد، دیگر سخنران این برنامه بود که ضمن تقدیر از حمایت های خوب مرکز نوآوری لیزر ایران، گزارش جامعی از زمان امضاء تفاهم نامه تا اختتامیه ارائه داد. ایشان تصریح کرد 104 نفر در این رویداد شرکت کردند که 42 ایده آنها در مرحله اول پذیرفته شد و 16 ایده به مرحله داوری نهایی راه یافت و سه ایده برتر پس از بررسی های جامع و حضور صاحبان ایده، داوری و برگزیده شد.

دکتر مشایخی رئیس مرکز نوآوری لیزر ایران، ضمن موفق خواندن این رویداد و تقدیر از همکاری های دانشکده شهید شمسی پور گفت: من از طرف مرکز نوآوری لیزر ایران حامل این پیام هستم که مراکز رشد و نوآوری کشور که روز به روز در حال افزایش هستند حاکی از آن است که کشور ما مانند کل دنیا منتظر ظهور ایده هایی هست که منافع کشور را چه از نظر اقتصادی و چه از نظر علمی و فنی ارتقاء بخشد. ایشان تصریح کرد که باید جوانان از جذب به ساختار دولتی دوری کنند و در بخش های خصوصی به خلق ایده های نو بپردازند. ایشان در ادامه گفت: دستاوردهایی که این ایده ها می توانند داشته باشند اگر هدف مند پیش بروند و حمایت بشوند صاحبان ایده را به اهداف بسیار بلندی می رسانند و ما از ایده های نو حمایت های مالی و علمی خواهیم کرد.

سخنران پایانی این برنامه دکتر ترکمنی بود که تصریح کرد: با نگاهی جامع می توان به این مهم دست یافت که تمام برنامه های دنیا بر اساس هوشمند سازی طراحی شده است. ایشان لازمه هوشمند سازی را لیزر و فوتونیک دانست و تصریح کرد: دنیا بعنوان یک ابزار پیشرفت، لیزر و فوتونیک را در دستور کار قرار داده است و ادامه داد: ما به عنوان متولیان لیزر و فوتونیک این وظیفه را داریم که مردم و دانشگاه ها و تمام کسانی که در این حیطه وارد می شوند ترغیب و تشویق کنیم.

در انتهای برنامه از 3 ایده برتر در بین 42 ایده منتخب، با اهداء هدایای نقدی، لوح تقدیر و تندیس تقدیر بعمل آمد.

ایده اول: آب شیرین کن لیزری
ایده پردازان: آقایان دکتر مهدی ظهرابی و مهندس مهدی مولایی
ایده دوم: ساخت حسگر فوق حساس کرنش های ریز با استفاده از لیزر و ارتعاشات مافوق صوت
ایده پرداز: آقای دکتر ایوب کریم زاد قویدل
ایده سوم: اسکنر سه بعدی اجسام با استفاده از تکنولوژی لیزر و با تلفیق پردازش تصاویر و هوش مصنوعی
ایده پردازان: مهندس محسن شهبازی و مهندس موحد بینات

387699