استیضاح وزیر نفت کلید خورد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تشکیل یک صندوق نظارت بر سرمایه‌گذاری در صنعت نفت موجب ایجاد سوءتفاهم شده است ولی این اختلافات نباید موجب دلسردی جریان انقلاب شود.
تصویر استیضاح وزیر نفت کلید خورد

به گزارش سایت خبری پرسون، امروز در فضای مجازی، برخی نمایندگان از کلید خوردن استیضاح برای وزیر نفت خبر دادند. مالک شریعتی، نماینده تهران و عضو کمیسیون انرژی مجلس خلافگویی و خط گرفتن از بانیان وضع موجود را دلیل این اقدام بیان کرد.

در همین رابطه هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت طی ماه‌های گذشته حقیقتاً خوب عمل کرده و در واقع هیچوقت وزارت نفت تا این میزان دست جریان انقلابی نبوده است.

وی با تأکید بر اینکه اولین بار بعد از انقلاب است که جریان انقلابی مدیریت نفت را بر عهده گرفته است، افزود: در مقابل دشمنی که به هر نحوی تلاش می‌کند که جلوی این جریان را بگیرد، نباید روحیه آن‌ها را خراب کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با حرف و حدیث‌هایی پیرامون استیضاح وزیر نفت گفت: برخی نمایندگان می‌خواستند یک صندوقی در بودجه تشکیل دهند. بدین نحو که رئیس این صندوق رئیس جمهور باشد و نظارت کند بر سرمایه‌گذاری‌های بالادستی نفت.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های بالادستی نفت در شورای اقتصاد بررسی می‌شود و در آنجا مصوبه می‌گیرد که این شورا هم همان افراد دولت هستند. حالا همین افراد گفته می‌شد بیایند در یک صندوق دیگری و بدین نحو موازی کاری صورت می‌گرفت و موجب کند شدن امور می‌شد.

بیگی نژاد ادامه داد: بابت این بحث یک روز مطرح شد که وزیر نفت موافق است، یک روز دیگر مطرح شد که وزیر مخالف است. در واقع نماینده دولت در صحن نظر خود را می‌گفت و منطقی نبود که آن را به وزیر نفت که در صحن نیست منسوب کنیم و از همین رو سوءتفاهم بوجود آمد ولی بابت این قضیه که یک وزیر و کسی که در خط مقدم را استیضاح نمی‌کنند. البته فعلاً فقط یک نفر مطرح کرده ولی به صلاح نبود که اصلاً مطرح شود.

387521