مسکو:

راهزنی اقتصادی غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کنند

سخنگوی کاخ کرملین گفت: این بدان معنا نیست که روسیه منزوی شده است. جهان بزرگ‌تر از آن است که آمریکا و اروپا بتوانند کشوری را منزوی کنند.
تصویر راهزنی اقتصادی غرب نمی‌تواند روسیه را منزوی کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز شنبه غربی‌ها را « راهزن» خطاب کرد و گفت آن‌ها نمی‌توانند مسکو را منزوی کنند.

پسکوف در جمع خبرنگاران غربی‌ها را به « راهزنی اقتصادی» متهم کرد و گفت روسیه قطعاً به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

سخنگوی کاخ کرملین افزود: «این بدان معنا نیست که روسیه منزوی شده است. جهان بزرگ‌تر از آن است که آمریکا و اروپا بتوانند کشوری را منزوی کنند، آن هم کشور بزرگی مانند روسیه. کشورهای بسیار بیشتری از آن‌ها در جهان وجود دارد».

این مقام روس در ادامه گفت، تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه صادرات انرژی روسیه، تکانه قابل‌توجهی به بازارهای انرژی وارد خواهد کرد.

او درباره قانون مجازات برای انتشار اطلاعات نادرست درباره ارتش روسیه گفت: «این قانون تصویب شده و لازم‌الاجرا است. پارلمان به آن رأی داده است. در برهه دشواری قرار داریم و شاهد هستید که این قانون به‌خاطر جنگ اطلاع‌رسانی بی سابقه‌ای که علیه کشور ما رخ داده یک نیاز مبرم است».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره لزوم افزایش تماس‌های « ولودیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه با همتایان خود، با کنایه به « ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت، رئیس جمهور روسیه «هنرپیشه» نیست و دوست ندارد در میانه یک تماس تلفنی مهم بین‌المللی حرفش قطع شود.

اشاره پسکوف به مکالمه تلفنی تندی است که چند ماه قبل میان زلنسکی و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برقرار شد و به گفته یک مقام اوکراینی این تماس «خوب پیش نرفت». با این حال در آن زمان کاخ سفید این اظهارات را رد کرد.

پس از چند ماه تأکید روسیه بر لزوم حل دیپلماتیک اختلافات با غرب و ارسال نامه‌های متعدد به آن‌ها درخصوص عدم گسترش ناتو به شرق و بازگشت نیروهای ناتو به مناطق ذکر شده در توافقات قبلی دو طرف، در نهایت پوتین در پیامی به غربی‌ها، جلسه‌ای را با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع خود برگزار کرد و بار دیگر بر تداوم میل مسکو به دیپلماسی تأکید کرد.

در نهایت، در پی بی‌توجهی غربی‌ها به پیشنهادات مسکو درباره ضمانت امنیتی در شرق اروپا و تداوم حملات توپخانه‌ای کی‌یف علیه مناطق خودمختار شرق اوکراین، پوتین استقلال دو جمهوری خودخوانده « لوهانسک» و « دونتسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخته و در حمایت از آن‌ها «عملیات ویژه‌» در اوکراین را از پنجم اسفند آغاز کرد.

منبع: فارس

387319