به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان استانداردهای تبلیغاتی (ASA)، تنظیمکننده تبلیغات بریتانیا، «حکم مربوط به فلوکی اینو» را چهارشنبه منتشر کرد.
این مرجع تبلیغاتی در نوامبر سال گذشته پس از مشاهده تبلیغ فلوکی در حمل و نقل عمومی لندن، تحقیق در مورد کمپین تبلیغاتی floki inu (FLOKI)، رمزارز الهام گرفته از سگ شیبا اینو ایلان ماسک را آغاز کرد.
این آگهی حاوی لوگوی floki inu و متنی است که میگوید: «اگر از دوج کوین جا مانده اید، فلوکی بخرید» همچنین حاوی متن کوچکتری در پایین است که میخواند: "سرمایه گذاری شما ممکن است از نظر ارزش و همچنان کاهش یابد."
پس از بررسی، ASA گفت: استفاده از تصویر یک سگ کارتونی که کلاه وایکینگ بر سر دارد و ادعای «اگر از دوجکوین جا مانده اید، فلوکی بخرید» از ترس مصرف کنندگان برای جا ماندن از سود در رمزارزها سوء استفاده کرده است.
علاوه بر این، ناظر تبلیغات گفت که "تبلیغ غیرمسئولانه بوده" و از بیتجربه بودن یا اعتبار مصرف کنندگان سوء استفاده کرده است.
ASA توضیح داد که به تیم پشتیبان رمزارز floki inu گفته است «اطمینان دهند که آنها به طور غیرمسئولانه از ترس مصرف کنندگان برای جا ماندن از سود در رمزارزها سوء استفاده نمی کنند.» آنها همچنین باید "اطمینان حاصل کنند که با عدم شفاف سازی CGT که ممکن است ناشی از سود رمزارز باشد، به طور غیرمسئولانه از کمبود تجربه یا اعتبار مصرف کنندگان سوء استفاده نکرده اند."
ASA نتیجه گرفت: آگهی نباید دوباره در فرم مورد شکایت ظاهر شود.
این مقام تبلیغاتی همچنین خاطرنشان کرد که سلب مسئولیت در پایین آگهی در مقایسه با اندازه متن « اگر از دوجکوین جا مانده اید،فلوکی بخرید » کوچک بوده است.
بنابراین، ASA گفت:علیرغم متن زیرین، تصور اصلی آگهی نیاز مبرم به خرید floki بود.
مقامات تبلیغاتی بریتانیا با تبلیغات گمراه کننده رمزارز مقابله می کنند. در ماه دسامبر، ASA هفت تبلیغ رمزنگاری را برای Papa John’s Pizza، Coinbase، Kraken، Etoro، Luno، Coinburp و Exmo ممنوع کرده اند.
علاوه بر این، دولت بریتانیا در ژانویه اعلام کرد که قصد دارد قوانین جدیدی را برای تبلیغات رمزارز ها اعمال کند تا از مصرف کنندگان در برابر ادعاهای گمراه کننده محافظت کند.