ترکیب اکران نوروزی کی مشخص می شود؟

حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی زمان نهایی برای تشکیل جلسه اعلام فیلم‌های اکران نوروزی را شنبه (۱۴ اسفندماه) اعلام کرد و گفت: اگر این جلسه به هر دلیلی شنبه تشکیل نشود سازمان سینمایی باید تصمیم گرفته و اسامی فیلم‌ها را اعلام کند.
تصویر ترکیب اکران نوروزی کی مشخص می شود؟

به گزارش سایت خبری پرسون، حبیب ایل‌بیگی در پاسخ به این پرسش که اسامی فیلم‌های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۱ کی نهایی می‌شود، گفت: راجع به هیچکدام از فیلم‌ها صحبت نمی‌کنم چون ما جمع بندی مان را طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش در جلسه ای که مختص اکران های نوروزی است، اعلام می کنیم.

وی افزود: آیین نامه تصریح کرده است که باید شورایی متشکل از مدیرعامل خانه سینما، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر شورای صنفی نمایش، مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی و یک نفر کارشناس حوزه این موضوع به انتخاب رئیس سازمان سینمایی نسبت به انتخاب و تعیین فیلم‌های اکران نوروزی اقدام کنند.

البته امسال شورای صنفی نمایش اسامی فیلم هایی را با عنوان پیشنهادات خود عنوان کرده است که این فیلم ها به همراه باقی فیلم هایی که در فهرست ۲۱ فیلم متقاضی اکران هستند از سوی سازمان بررسی می شوند

ایل‌بیگی اظهار داشت: این فیلم ها با توجه به داشتن مجوز یا عدم مجوز اکران و داشتن پروانه نمایش یا عدم برخورداری از آن در جلسه ای که به همین منظور و با همان ترکیبی که از آن نام بردم تشکیل شده و فیلم های اکران نوروزی انتخاب و اعلام می شوند.

قائم مقام سابق بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: امروز قرار برگزاری جلسه داشتیم و اعلام کرده بودیم که اعضای مربوط حاضر شوند اما متاسفانه برخی حضور نیافتند و جلسه لغو شد البته ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاضر و منتظر بودیم؛ در نهایت شنبه این جلسه تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در نهایت زمانی که برای تشکیل این جلسه می‌توان متصور شد، چه زمانی است، بیان کرد: هرچه زودتر باید این جلسه تشکیل و جمع بندی اعلام شود چرا که فیلم ها باید آماده شوند و با سینماها قرارداد ببندند چرا که از ۱۸ اسفند باید اکران شوند.

در نتیجه زمان نهایی برای تشکیل این جلسه همان شنبه است و اگر این جلسه به هر دلیلی شنبه تشکیل نشود سازمان سینمایی باید تصمیم گرفته و اسامی فیلم ها را اعلام کند

ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان سینمایی بعد از دو سال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بسیار زیاد سالن‌های سینما این است که تاجایی که می‌شود با همکاری سینماداران برنامه‌هایی از سوی سینمادارن و شورای صنفی نمایش ارائه شود تا بتوانند با حضور بیشتر مردم و جذب مخاطب بیشتر به سینماها کمک برساند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی گفت: در پی این موضوعات باید قیمت بلیط را تعیین کرد؛ در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ قیمت بلیط سینماها افزایش پیدا نکرد و در این مدت افزایش قیمت در همه حوزه های خدماتی و سایر بخش های به شکل بسیار زیادی وجود داشته و قابل کتمان نیست؛ به همین دلیل سینمادارن معتقدند با افزایش قیمت های خدماتی در همه حوزه ها و افزایش هزینه‌هایی که در حوزه سالن داری و سینماداری درکشور هست، این قیمت مناسب نیست.

وی افزود: در دو سال گذشته و کوچ مخاطبان سینما به حوزه هایی که امکان نمایش فیلم را با قیمتی بسیار کمتر و دسترسی آسان تر در اختیار آنان قرار داده است می طلبد که ما برنامه هایی را پیش روی مخاطبان سینما قرار بدهیم که به سینما برگردند

ایل‌بیگی با تاکید بر اینکه حتما بعد از دو سال لازم است قیمت بلیت سینماها افزایش یابد، گفت: باید به مردم این آگاهی را بدهیم که چندین سینما در کشور داریم که درجه یک هستند و این سینماهای درجه یک گستردگی بسیاری در سراسر کشور دارند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که این طرح افزایش قیمت بلیت در سازمان تصویب نشده است امکان رقم دادن نداریم اما هفته آینده این رقم افزایش قیمت اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

386971