انتقال 2500 تروریست از سوریه به اوکراین

سعید فارس السعید گفت: دستگاه اطلاعات ترکیه بر بروند انتقال این تروریست‌ها به لهستان و سپس اوکراین نظارت خواهد کرد.
تصویر انتقال 2500 تروریست از سوریه به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید فارس السعید تحلیلگر سوری مسائل امنیت راهبردی، امروز (چهارشنبه، ۲ مارس) تصریح کرد که حدود ۲۵۰۰ تروریست تحت نظارت دستگاه اطلاعات ترکیه برای ورود به اوکراین آماده می‌شوند.

وی گفت: ۲۵۰۰ تروریست حاضر در استان ادلب سوریه آماده‌اند تا در جنگ مقابل سوریه مشارکت کنند.

این تحلیلگر سوری افزود: دستگاه اطلاعات ترکیه بر بروند انتقال این تروریست‌ها به لهستان و سپس اوکراین نظارت خواهد کرد و بیشتر این تروریست‌ها دارای تابعیت سوری، عربی یا چچنی هستند. ترکیه کشوری ایده‌آل برای تامین امنیت گذرگاه‌ها برای عبور امن تروریست به سوی لهستان و از آن‌جا به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، جمعه پیش یک روز پس از دستور مسکو برای آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دنباس، از عدم کمک‌رسانی ناتو و اتحادیه اروپا به اوکراین برای مقابله با عملیات نظامی ویژه روسیه در دنباس انتقاد کرد و گفت: «پاسخ ناتو به حمله روسیه باید قاطع‌تر باشد و محکوم کردن به تنهایی کافی نیست..غرب تا امروز فقط به نصیحت کردن درباره اوکراین ادامه می‌دهد».

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز شنبه پیش از اردوغان برای حمایت از اوکراین قدردانی کرد.

از سوی دیگر، از زمانی که تنش‌ها بین اوکراین و روسیه تشدید شد، ترکیه بارها تمایل خود را برای انجام نقش میانجی نشان داده و پیشنهاد برگزاری نشستی را داده است که مقامات هر دو طرف بتوانند در مورد اختلافات گفت‌وگو کنند.

در مقابل ترکیه، دفتر ریاست جمهوری سوریه ضمن اشاره به تماس تلفنی «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس از حمایت دمشق از موضع مسکو در خصوص اوکراین خبر داد.

منبع: فارس

386864