فیفا چرا کشورهای متجاوز به یمن را محروم نمی‌کند؟

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: این اقدام فدراسیون جهانی فوتبال نشان داد که این فدراسیون برخلاف ادعایش مبنی بر جدایی ورزش از سیاست، به مسائل سیاسی ورود می‌کند.
تصویر فیفا چرا کشورهای متجاوز به یمن را محروم نمی‌کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت روسیه از حضور در میادین توسط فدراسیون جهانی فوتبال گفت: این اقدام فدراسیون جهانی فوتبال نشان داد که این فدراسیون برخلاف ادعایش مبنی بر جدایی ورزش از سیاست، به مسائل سیاسی ورود می‌کند.

وی افزود: سؤال ما از فدراسیون جهانی فوتبال این است که حال که روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌ از حضور در میادین محروم می‌کند، چرا تیم‌های فوتبال کشورهای متجاوز به یمن را‌‌‌‌‌‌‌‌ در طول 8 سال گذشته از حضور در میادین محروم نکرده است؟

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: فدراسیون جهانی فوتبال متأسفانه در مسائل سیاسی ورود می‌کند و ورود آن به این حوزه کاملا در راستای منافع و مقاصد سیاسی غرب است.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: در کنار استانداردهای دوگانه غرب در حوزه حقوق بشر و امثال آن امروز شاهد استانداردهای دوگانه در حوزه ورزش هم هستیم که وقتی آمریکا و متحدانش به کشوری حمله می‌کند هیچ محدودیت و محرومیتی علیه آنها در حوزه ورزش اعمال نمی‌شود، اما اگر کشوری که مورد حمایت آنها نیست وارد جنگ شود محرومیت‌ها علیه‌اش اعمال می‌شود.

وی افزود: سؤال اینجاست که اگر کشوری به کشوری دیگر تجاوز کند، از حضور در میادین ورزش محروم می‌شود، چرا رژیم صهیونیستی محروم نمی‌شود و دیگر اینکه چرا ورزشکارانی که از رویارویی با ورزشکاران صهیونیست خودداری می‌کنند توسط فدراسیون‌های جهانی محروم می‌شوند؟

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه رفتار فدراسیون جهانی فوتبال نشان داد که این فدراسیون کاملا سیاسی عمل می‌کند و رفتار سیاسی آن در جهت منافع غرب است.

منبع: فارس

386707